Grupa Stadler Rail, wiodący dostawca systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, dostarczy kolejne 38 przegubowych zespołów trakcyjnych GTW firmie Arriva Holandia. Tym samym od 2005 roku Arriva zamówiła w firmie Stadler w sumie 99 pociągów GTW, które są wykorzystywane na wielu trasach w Holandii. Wartość kontraktu to około 580 milionów złotych (około 140 milionów euro). Dostawa zamówionych pojazdów rozpocznie się jesienią 2012 roku. Podpisany kontrakt obejmuje dostawę 24 pociągów spalinowych z przekładnią elektryczną oraz 14 elektrycznych. Zamówione przez firmę Arriva pojazdy zostaną wyposażone w jeszcze bardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak na przykład bardziej ekologiczny napęd, który zostanie zamontowany z pojazdach spalinowych z przekładnią elektryczną.
„Kolejne zamówienie od firmy Arriva jest najlepszym dowodem, że klient jest bardzo zadowolony z dotychczas dostarczonej przez nas floty pociągów GTW. Dzięki temu zamówieniu Grupa Stadler Rail może się pochwalić imponującą liczbą 539 pociągów GTW dostarczonych do 10 różnych krajów” – powiedział Peter Jenelten, wiceprezes zarządu ds. marketingu i sprzedaży w Grupie Stadler Rail.
14 elektrycznych pociągów GTW zostanie skierowanych do obsługi połączeń regionalnych na trasie Zwolle-Emmen w prowincjach Overijssel i Drenthe. Zamówienie obejmuje dostawę 6 dwuczłonowych oraz 8 trzyczłonowych pociągów. Pojazdy spalinowe z przekładnią elektryczną (13 dwuczłonowych oraz 11 trzyczłonowych) będą obsługiwały trasy niezelektryfikowane na liniach Rivierenland-Achterhoek oraz Zutphen-Apeldoorn w prowincji Gelderland.
Zamówione pojazdy to jeszcze bardziej technologicznie zaawansowana wersja czwartej generacji pociągów GTW, które od 2006 roku z powodzeniem są wykorzystywane przez firmę Arriva w Holandii. Wnętrza pojazdów przeznaczonych do obsługi tras w prowincjach Overijssel oraz Drenthe zostały wykończone przy wykorzystaniu wysokiej jakości materiałów. Pociągi te będą posiadały specjalny przedział klasy biznes oraz oddzielny tzw. „cichy” przedział. Część przedziałów zostanie wyposażona w stoły. W pojazdach trzyczłonowych w obszarze wejścia umieszczony zostanie punkt informacyjny, z którego konduktor będzie witał wchodzących pasażerów. Pociągi spalinowe z przekładnią elektryczną zostaną wyposażone w nowoczesny silnik, który jest jeszcze bardziej ekologiczny. Wszystkie zamówione pociągi będą klimatyzowane i w 75% niskopodłogowe. Dodatkowo duże odległości pomiędzy kolejnymi rzędami siedzeń pozwolą na jeszcze większy komfort podróżowania. Pojazdy mogą być sprzęgane w trakcję wielokrotną obejmującą maksymalnie 4 pociągi. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane z aluminium, dzięki czemu będą lekkie, a tym samym pozwolą na osiąganie większego przyspieszenia oraz będą bardziej ekonomiczne w użytkowaniu.
Autor: (źródło: Stadler, 08.07.2010)