baner
baner
baner
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Zarząd Krajowy

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Grupa Stadler Rail otrzymuje pierwsze zamówienie z Rosji

We wtorek, 12 lipca 2011 roku, podczas otwarcia Swissrail Forum w Moskwie, Johann Schneider-Ammann, członek szwajcarskiej Rady Federalnej, ogłosił, że Grupa Stadler Rail zdobyła pierwsze zamówienie na rynku rosyjskim na 100 czteroosiowych spalinowych części napędowych dla koncernu Transmaszholding (TMH). Dwa z nich zostaną dostarczone wcześniej jako modele prototypowe. Wyprodukowane części napędowe będą domontowane do 50 zespołów trakcyjnych, które Metrowagonmasz (MVM), spółka zależna Transmaszholding, dostarczy Kolejom Rosyjskim (RŻD). Wartość kontraktu z rosyjskim koncernem wynosi około 240 milionów franków szwajcarskich.

Pierwsze zamówienie Grupy Stadler Rail z Rosji

- Jestem dumny, że nasza sprawdzona technologia zostanie po raz pierwszy wykorzystana w Rosji.Szczególnie cieszy mnie to, że w tak trudnym okresie gospodarczym udało nam się pozyskać zamówienie na rynku o ogromnym potencjale, a co więcej, zawrzeć kontrakt we frankach szwajcarskich. – powiedział Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail. Pierwsze zamówienie firmy Stadler z Rosji zostało poprzedzone długimi negocjacjami.

Transmaszholding to największy producent taboru kolejowego w Rosji, który zatrudnia około 55 000 pracowników. Metrowagonmasz, spółka zależna firmy, z siedzibą w Mytiszczi, na przedmieściach Moskwy, zatrudnia około 5 000 osób.

Dostawa w dwóch partiach

Dostawa pierwszych dwóch prototypowych części napędowych nastąpi pod koniec 2012 roku. Certyfikacja oraz dostawa pierwszego, w pełni ukończonego pociągu wyprodukowanego przez MVM dla RŻD zaplanowana jest na pierwszy kwartał 2014 roku. Następnie przewiduje się dostarczenie kolejnych 98 części napędowych dla całej serii 49 pociągów.

Firma Stadler obecnie realizuje trzy zamówienia na szerokotorowe pociągi – z Estonii na 38 pojazdów typu FLIRT, z Finlandii na 32 pociągi typu FLIRT oraz z Białorusi na 10 pociągów z tej samej rodziny. Pierwsze pojazdy z powodzeniem funkcjonują już w Finlandii i na Białorusi, a pozostałe są obecnie w trakcie produkcji.


Autor: (źródło: Stadler, 14.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.