baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Grupa Stadler Rail otwiera dwie nowe fabryki

Grupa Stadler Rail, wiodący dostawca systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, dokonała oficjalnego otwarcia dwóch nowych fabryk w Altenrhein i Oberwinterthur w Szwajcarii. W piątek, 4 czerwca 2010 roku, Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail, w obecności Doris Leuthard, prezydenta Szwajcarii, oraz przedstawicieli świata polityki i biznesu, otworzył nowe Centrum Kompetencyjne dla pojazdów piętrowych w Altenrhein. Przy okazji świętowano również wprowadzenie na rynek pierwszego piętrowego zespołu trakcyjnego DOSTO dla szybkiej kolei miejskiej w regionie Zurych. W ten sposób Grupa Stadler Rail w ciągu zaledwie 21 miesięcy od dnia podpisania umowy opracowała, zaprojektowała i zbudowała pierwszy pojazd piętrowy. W nowym zakładzie w Oberwinterthur, Grupa Stadler Rail utworzyła Centrum Kompetencyjne dla wózków. Koszt obu inwestycji wyniósł 60 milionów franków szwajcarskich (około 181 milionów złotych).

Piętrowy zespół trakcyjny z Altenrhein

31 sierpnia 2008 roku firma Stadler Rail wygrała przetarg ogłoszony przez Szwajcarskie Koleje Federalne SBB na budowę 50 sześcioczłonowych piętrowych zespołów trakcyjnych dla kolei dojazdowej w Zurychu o wartości około 1 miliarda franków szwajcarskich (ponad 3 miliardy złotych). Od tego czasu producent otrzymał cztery kolejne zamówienia na pociągi DOSTO. Prywatny przewoźnik kolejowy Westbahn z Austrii zamówił siedem pociągów na potrzeby połączenia intercity na trasie Wiedeń-Salzburg, a Niemiecki ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH) złożył zamówienie na 16 DOSTO dla kolei dojazdowej na linii Berlin-Brandenburg. Kilka tygodni temu szwajcarski przewoźnik BLS zakupił 28 pociągów dla kolei dojazdowej w Bernie, zaś SBB zamówiło kolejne 24 składy DOSTO do obsługi ekspresowych przewozów regionalnych. Od momentu wprowadzenia pociągów DOSTO na rynek, Stadler Rail sprzedał łącznie 125 pojazdów na rodzimych rynkach w Niemczech i Szwajcarii, oraz w Austrii. Z wyjątkiem pojazdów zamówionych dla kolei dojazdowej na linii Berlin-Brandenburg, które będą produkowane w fabryce Stadlera w Berlinie (Stadler Pankow), pozostałe zamówienia na pociągi DOSTO będą realizowane w nowym Centrum Kompetencyjnym dla pojazdów piętrowych w Altenrhein. Dzięki pozyskanym zamówieniom, Grupie Stadler Rail udało się wejść w segment kolei miejskich i dojazdowych o dużym natężeniu ruchu oraz przewozów intercity, na których pociągi osiągają wysokie prędkości do 200 km/h. Zamówienia te stały się przesłanką do uruchomienia zakładów w Altenrhein i Oberwinterthur.

Fabryka w Altenrhein została przekształcona i rozbudowana o dodatkowy dział, a istniejące hale produkcyjne zostały wyposażone tak, aby mogła się w nich odbywać produkcja pociągów piętrowych. Ze względu na specyficzne wymagania związane z budową pojazdów piętrowych
w zakładzie została zainstalowana frezarka wielkogabarytowa o długości 40 metrów. W 1997 roku Stadler Rail przejął zakład produkcyjny w Altenrhein od firmy Schindler i utworzył tam około 400 miejsc pracy. Obecnie fabryka zatrudnia ponad 450 pracowników.

- Jesteśmy bardzo dumni, że w ciągu zaledwie 21 miesięcy udało nam się stworzyć, zaprojektować i zbudować nasz pierwszy piętrowy zespół trakcyjny o nazwie DOSTO, a tym samym wejść do nowego segmentu rynku kolejowych przewozów pasażerskich – powiedział Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail. “Mamy nadzieję, że elektryczne zespoły trakcyjne DOSTO zainteresują również naszych klientów z Polski.

Wózki z Winterthur

Zakład w Winterthur został rozbudowany, a następnie przekształcony w Centrum Kompetencji dla wózków. Fabryka zatrudnia około 210 pracowników i może dostarczać 1 200 wózków rocznie dla Grupy Stadler Rail. Zakład firmy Stadler w Winterthur jest następcą byłej Szwajcarskiej Fabryki Lokomotyw i Maszyn (SLM), która od 1998 roku prowadziła działalność pod nazwą Sulzer Winpro AG. Od 2004 roku, Grupa Stadler Rail przejmowała etapowo udziały w Winpro. Począwszy od 2006 roku firma jest obecna na rynku pod nazwą Stadler Winterthur AG.

(fot. - Stadler)


Autor: (źródło: Stadler, 08.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.