baner
baner
baner
HELUKABEL Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Grupa Stadler Rail otwiera dwie nowe fabryki

Grupa Stadler Rail, wiodący dostawca systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, dokonała oficjalnego otwarcia dwóch nowych fabryk w Altenrhein i Oberwinterthur w Szwajcarii. W piątek, 4 czerwca 2010 roku, Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail, w obecności Doris Leuthard, prezydenta Szwajcarii, oraz przedstawicieli świata polityki i biznesu, otworzył nowe Centrum Kompetencyjne dla pojazdów piętrowych w Altenrhein. Przy okazji świętowano również wprowadzenie na rynek pierwszego piętrowego zespołu trakcyjnego DOSTO dla szybkiej kolei miejskiej w regionie Zurych. W ten sposób Grupa Stadler Rail w ciągu zaledwie 21 miesięcy od dnia podpisania umowy opracowała, zaprojektowała i zbudowała pierwszy pojazd piętrowy. W nowym zakładzie w Oberwinterthur, Grupa Stadler Rail utworzyła Centrum Kompetencyjne dla wózków. Koszt obu inwestycji wyniósł 60 milionów franków szwajcarskich (około 181 milionów złotych).

Piętrowy zespół trakcyjny z Altenrhein

31 sierpnia 2008 roku firma Stadler Rail wygrała przetarg ogłoszony przez Szwajcarskie Koleje Federalne SBB na budowę 50 sześcioczłonowych piętrowych zespołów trakcyjnych dla kolei dojazdowej w Zurychu o wartości około 1 miliarda franków szwajcarskich (ponad 3 miliardy złotych). Od tego czasu producent otrzymał cztery kolejne zamówienia na pociągi DOSTO. Prywatny przewoźnik kolejowy Westbahn z Austrii zamówił siedem pociągów na potrzeby połączenia intercity na trasie Wiedeń-Salzburg, a Niemiecki ODEG (Ostdeutsche Eisenbahn GmbH) złożył zamówienie na 16 DOSTO dla kolei dojazdowej na linii Berlin-Brandenburg. Kilka tygodni temu szwajcarski przewoźnik BLS zakupił 28 pociągów dla kolei dojazdowej w Bernie, zaś SBB zamówiło kolejne 24 składy DOSTO do obsługi ekspresowych przewozów regionalnych. Od momentu wprowadzenia pociągów DOSTO na rynek, Stadler Rail sprzedał łącznie 125 pojazdów na rodzimych rynkach w Niemczech i Szwajcarii, oraz w Austrii. Z wyjątkiem pojazdów zamówionych dla kolei dojazdowej na linii Berlin-Brandenburg, które będą produkowane w fabryce Stadlera w Berlinie (Stadler Pankow), pozostałe zamówienia na pociągi DOSTO będą realizowane w nowym Centrum Kompetencyjnym dla pojazdów piętrowych w Altenrhein. Dzięki pozyskanym zamówieniom, Grupie Stadler Rail udało się wejść w segment kolei miejskich i dojazdowych o dużym natężeniu ruchu oraz przewozów intercity, na których pociągi osiągają wysokie prędkości do 200 km/h. Zamówienia te stały się przesłanką do uruchomienia zakładów w Altenrhein i Oberwinterthur.

Fabryka w Altenrhein została przekształcona i rozbudowana o dodatkowy dział, a istniejące hale produkcyjne zostały wyposażone tak, aby mogła się w nich odbywać produkcja pociągów piętrowych. Ze względu na specyficzne wymagania związane z budową pojazdów piętrowych
w zakładzie została zainstalowana frezarka wielkogabarytowa o długości 40 metrów. W 1997 roku Stadler Rail przejął zakład produkcyjny w Altenrhein od firmy Schindler i utworzył tam około 400 miejsc pracy. Obecnie fabryka zatrudnia ponad 450 pracowników.

- Jesteśmy bardzo dumni, że w ciągu zaledwie 21 miesięcy udało nam się stworzyć, zaprojektować i zbudować nasz pierwszy piętrowy zespół trakcyjny o nazwie DOSTO, a tym samym wejść do nowego segmentu rynku kolejowych przewozów pasażerskich – powiedział Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail. “Mamy nadzieję, że elektryczne zespoły trakcyjne DOSTO zainteresują również naszych klientów z Polski.

Wózki z Winterthur

Zakład w Winterthur został rozbudowany, a następnie przekształcony w Centrum Kompetencji dla wózków. Fabryka zatrudnia około 210 pracowników i może dostarczać 1 200 wózków rocznie dla Grupy Stadler Rail. Zakład firmy Stadler w Winterthur jest następcą byłej Szwajcarskiej Fabryki Lokomotyw i Maszyn (SLM), która od 1998 roku prowadziła działalność pod nazwą Sulzer Winpro AG. Od 2004 roku, Grupa Stadler Rail przejmowała etapowo udziały w Winpro. Począwszy od 2006 roku firma jest obecna na rynku pod nazwą Stadler Winterthur AG.

(fot. - Stadler)


Autor: (źródło: Stadler, 08.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.