baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Helski korytarz kolejowy - otwarcie ofert

8 kwietnia 2011 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. ”Rewitalizacja i modernizacja tzw. „Helskiego korytarza kolejowego” – linii kolejowej nr 213 Reda-Hel”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

W wyznaczonym terminie wpłynęło 10 ofert:

Oferta nr 1:

  • PTU Polska Sp. z o.o. (Lider)
  • Porr Technobau und Umwelt AG (Partner)

na kwotę 148 799 349,61zł brutto.

Oferta nr 2:

  • FCC Construcción S.A. (Lider)
  • Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus S.A. (Partner) 

na kwotę 161 271 793,30 zł brutto.

Oferta nr 3:

  • TORPOL Sp. z o.o.

na kwotę 162 288 722,66 zł brutto.

Oferta nr 4:

  • STRABAG Sp. z o.o. (Lider)
  • Trakce a.s. (Partner) 

na kwotę 149 981 697,61 zł brutto.

Oferta nr 5:

  • Bilfinger Berger Budownictwo S.A. (Lider)
  • TSS Grade a.s. (Partner) 

na kwotę 170 826 533,51 zł brutto.

Oferta nr 6:

  • SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A (Lider)
  • SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A (Partner) Spółka Akcyjna Oddział w Polsce

na kwotę 114 038 474,79 zł brutto.

Oferta nr 7:

  • BUDIMEX S.A.,

na kwotę 163 844 688,01 zł brutto.

Oferta nr 8:

  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno -Torowe w Gdańsku (Lider)
  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (Partner)

na kwotę 161 830 747,48 zł brutto.

Oferta Nr 9:

  • Mostostal Warszawa S.A. (Lider)
  • Acciona Infraestructuras S.A. (Partner)
  • TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. (Partner) 

na kwotę 140 573 780,85 zł brutto.

Oferta Nr 10:

  • POL-DRÓG Piła Sp. z o.o (Lider)
  • POL-DRÓG Gdańsk Sp. z o.o. (Partner)
  • Grupo Ortiz Polska S.A. (Partner)
  • Ortiz Construcciones y Proyectos S.A. (Partner)
  • Contratas y Servicios Ferroviarios S.A. (Partner)

na kwotę 163 329 213,00 zł brutto.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto 217 415 901,96 zł. Termin realizacji zamówienia wynosi 27 miesięcy.

Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. 

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w tym projektów budowlanych, uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót i kosztorysów, zbiorczego zestawienia kosztów, a ponadto pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót.

W ramach robót budowlanych wykonane zostaną:

  • roboty nawierzchniowe i okołotorowe na długości ponad 58 km;
  • korekta łuków w 6 lokalizacjach;
  • wymiana rozjazdów – 11 szt. zmiana sposobu zabezpieczenia przejazdów i przejść dla pieszych (instalacja urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – 23 szt. i telewizji przemysłowej – 10 szt.), a także naprawa nawierzchni na 90 przejazdach,
  • przebudowa istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych, obejmująca kompleksową modernizację peronów wraz z ustawieniem małych wiat i wymianą oświetlenia;
  • roboty budowlane obejmujące 5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiadukty kolejowe i 3 mosty;
  • roboty w branżach: automatyki, telekomunikacji i elektroenergetyki.


Linia kolejowa nr 213 jest linią o znaczeniu państwowym. Długość linii wynosi około 63 km, przebiega przez powiaty: wejherowski i pucki oraz miejscowości: Reda, Mrzezino, Puck, Władysławowo, Kuźnica, Jastarnia, Hel. Aktualnie maksymalne prędkości dla pociągów pasażerskich, jak i dla pociągów obsługiwanych autobusami szynowymi są jednakowe i wynoszą od 60 ÷ 80 km/h. 

Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości do 100 km/h, (a na odcinku Puck – Władysławowo do 90km/h), a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 15 - 25 minut w zależności od taboru oraz poprawa stanu technicznego infrastruktury, jak również zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Rewitalizacja linii przyczyni się również do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 08.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.