baner
baner
baner
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Hiszpański Budimex rusza po PNI

Jak wynika z przesłanego w dniu 20 maja br. pisma podpisanego przez Prezes PKP S.A. Marię Wasiak, Zarząd PKP S.A. udzielił firmie Budimex S.A. czasowej wyłączności na negocjacje w sprawie zakupu udziałów spółki Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.

W związku z tym Zarząd PKP S.A. przyznał związkom zawodowym działającym w spółce (organizacje zrzeszone w FZZP PKP i w SKK NSZZ "Solidarność") 3-tygodniową możliwość przeprowadzenia bezpośrednich rozmów z potencjalnym inwestorem w sprawie zabezpieczenia interesów pracowników (Pakt Gwarancji Socjalnych dla pracowników spółki).

Decyzja Zarządu PKP S.A. jest wynikiem - jak wynika z pisma - "ustaleń" przyjętych na posiedzeniu Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa w dniu 1 kwietnia br. Warto odnotować, że "ustalenia" nie zostały podpisane przez przedstawicieli Federacji ZZP PKP, Związku Zawodowego Pracowników Warsztatowych, SKK NSZZ "Solidarność 80" i Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych (wszystkie organizacje zrzeszone w Forum Związków Zawodowych) i są ustaleniami strony rządowej, Prezes PKP S.A. Marii Wasiak (odpowiedzialnej za sprywatyzowanie publicznego sektora kolejowego) ze związkowcami zrzeszonymi w strukturach NSZZ "Solidarność" i OPZZ.

W świetle podpisanych 1 kwietnia br. ustaleń warunkiem zgody Ministra Infrastruktury na prywatyzację spółek kolejowych: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., PKP CARGO S.A. i Polskie Koleje Linowe Sp. z o.o. jest podpisanie w tych spółkach Paktu Gwarancji Socjalnych. Jeśli chce się dopomóc neoliberalnemu rządowi w wyprzedaży ogólnospołecznego majątku i oddaniu go w ręce prywatnego kapitału, należy wynegocjować Pakt dla pracowników; jeśli nie chce się doprowadzić do utraty przez państwo sektora przewozów towarowych, budownictwa infrastrukturalnego i wysokorentownych górskich kolei linowych, należy odmówić pracownikom paktu ich socjalnych gwarancji - do takiego galimatiasu doprowadzili "obrońcy kolejarzy"...

Wyznaczona do negocjacji w sprawie zakupu udziałów PNI firma Budimex S.A. jest częścią międzynarodowej hiszpańskiej korporacji z sektora budownictwa transportowego Ferrovial mającej swą siedzibę w Madrycie. Zakup PNI przez Budimex S.A. da tej firmie monopol na rynek budownictwa infrastruktury kolejowej w Polsce.



Autor: (źródło: Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP, 23.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.