baner
baner
baner
NKN Usługi Kolejowe Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Informacja dla podróżnych w sprawie przysługujących im praw do rekompensat za opóźnienia pociągów

Zgodnie z treścią art. 16 rozporządzenia UE 1371/2007:

W przypadku gdy istnieją uzasadnione powody, aby przypuszczać, że opóźnienie przyjazdu do miejsca przeznaczenia przekroczy 60 minut w stosunku do umowy przewozu, pasażer otrzymuje natychmiast wybór pomiędzy:

a) zwrotem pełnego kosztu biletu na warunkach, na jakich został opłacony, za część lub części niezrealizowanej podróży oraz za część lub części już zrealizowane, jeżeli taka podróż jest już bezcelowa w kontekście pierwotnego planu podróży, wraz z zapewnieniem w odpowiednich przypadkach połączenia powrotnego do miejsca wyjazdu w najbliższym dostępnym terminie. Zwrot jest dokonywany na takich samych warunkach jak wypłata odszkodowania, o którym mowa w art. 17; albo

b) kontynuacją lub zmianą trasy podróży, przy porównywalnych warunkach przewozu, do miejsca docelowego w najbliższym dostępnym terminie; albo

c) kontynuacją lub zmianą trasy podróży, przy porównywalnych warunkach przewozu, do miejsca docelowego w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera.

Zgodnie z treścią art. 17 rozporządzenia UE 1371/2007 podróżnym przysługuje prawo

do odszkodowania w wysokości:

  • 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut
  • 50% ceny biletu w przypadku opóźnienie powyżej 120 minut .


Odszkodowanie uzyskuje się w drodze reklamacji usługi przewozu kierowanej do właściwego przewoźnika. Aby spełnić warunki reklamacji należy uzyskać poświadczenie wielkości opóźnienia na bilecie ( u konduktora ) i przesłać do przewoźnika wraz z formularzem reklamacji dostępnym na www.intercity.pl Powyższa procedura obowiązuje w pociągach klasy Ekspres, Intercity, Express Intercity, Eurocity, EuroNight. Uzyskanie odszkodowania nie zamyka drogi ewentualnego postępowania sądowego w sprawie innych roszczeń.


Autor: (źródło: UTK, 05.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.