baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Informacje z pierwszych sesji 7. Światowego Kongresu Kolei Dużych Prędkości

Stolica Chin, Pekin będąc gospodarzem 7. ŚWIATOWEGO KONGRESU KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI gości przedstawicieli instytucji i przedsiębiorstw związanych z najnowszymi technologiami kolejowymi.

Miejscem odbywania się organizowanego cyklicznie, przez Międzynarodowy Związek Kolei, kongresu dużych prędkości były dotychczas miasta europejskie: Bruksela (1992), Lille (1995), Berlin (1998), Madryt (2002), Mediolan (2005), Amsterdam (2008). W bieżącym roku, po raz pierwszy kongres odbywa się w pozaeuropejskim Pekinie, co stanowi wyraz uznania dla obecnego lidera jakim są Chiny. Budowa ponad 7 tysięcy linii dużych prędkości w ciągu ostatnich ośmiu lat świadczy o niezwykłym potencjale tego kraju.

Program kongresu obejmuje ponad 30 równolegle odbywających się sesji dotyczących wszystkich aspektów kolei dużych prędkości.

W trakcie sesji Bezpieczeństwo ruchu i zarządzanie ochroną w kolejach dużych prędkości chińscy prelegenci podkreślali zaawansowanie w zakresie bezpieczeństwa na wszystkich liniach magistralnych. Stosowany China Traffic Control System (CTCS) zapewnia sterowanie ruchem pociągów w sposób analogiczny jak europejski system ERTMS.

Stosowany system sygnalizacji kabinowej na wielu odcinkach oparty jest na zmiennym odstępie blokowym (brak jest stałego miejsca podawania sygnałów wskazujących dozwolone prędkości). Dane spływając do dyspozytury różnych szczebli, łącznie są agregowane w dyspozyturze centralnej co umożliwia kierowanie każdym z pociągów uruchamianych na sieci podlegającym systemowi CTCS.

Redukcja wibracji i hałasu w kolejach dużych prędkości dotyczyła wyzwań związanych z problemami ochrony środowiska i konieczności ich rozwiązania.

Zwrócono uwagę na miejsca generujące hałas i wibracje wynikające z ruchu pociągów:

  • kształt czoła pociągu w zakresie aerodynamiki energii i wytwarzania hałasu;
  • zestawy kołowe: propozycja osłaniania wózków;
  • pantografy, których odpowiednia konstrukcja może ograniczać i wibracje, i hałas.

Przedstawiono rozwiązania związane z budową ekranów akustycznych, z nich najciekawsze Hlso-Track: polegające na zabudowie toru w betonowej niecce wyścielonej elementami gumowymi różnej gęstości.

Tradycyjny przekrój prostokątny tunelu generuje znacznie wyższy hałas niż eliptyczny kształt zakończenia tunelu.

Ponadto zwrócono uwagę na możliwość wygłuszania drgań dzięki stosowaniu odpowiednich technologii konstrukcji budynków mieszkalnych.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 07.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.