baner
baner
baner
Frimatrail Frenoplast S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Intermodal rośnie w siłę

Ciężki czas dla branży transportowej jaki przyniósł 2009 rok wydaje się być przeszłością. Pozytywne trendy wzrostów, które pamiętamy sprzed 2-3 lat powróciły. Realizowane inwestycje pozwalają wierzyć, że dobra koniunktura utrzyma się i przełoży na jeszcze dynamiczniejszy rozwój transportu intermodalnego w Polsce.

PCC Intermodal zaobserwował dynamiczny wzrost ilości przewiezionych ładunków. Porównując dane za pierwsze półrocze 2010 roku do pierwszego półrocza 2009 roku widać wyraźnie, że przyrosty sięgają 60%.

Intermodal w Polsce to wciąż zaledwie kilka procent udziału w rynku transportowym, w Europie -kilkanaście. Optymizm wobec tej nowoczesnej metody transportu i rosnące zainteresowanie klientów, przewozami łączącymi atuty kolei i transportu drogowego to dobry prognostyk na przyszłość.

O sukcesie transportu intermodalnego w dłuższej perspektywie czasu decyduje spójna, międzynarodowa sieć połączeń pomiędzy,  w pełni funkcjonalną, dobrze zorganizowaną siatką terminali przeładunkowych.

O ile najbliższe lata będą czasem, który Polska dobrze wykorzysta na poprawę jakości infrastruktury liniowej i punktowej, już niebawem wszyscy odczujemy pozytywne efekty lokalne, ogólnogospodarcze i społeczne jakie przynosi ekologiczny, nowoczesny, zorientowany na optymalizację łańcucha dostaw transport intermodalny w naszym kraju.

Potencjał Polski, zarówno jako partnera gospodarczego jak i kraju tranzytowego jest ogromny.

Polska to atrakcyjne inwestycyjnie i gospodarczo centrum Europy, które ma szansę stać się promotorem nowoczesnych rozwiązań transportowo-logistycznych zarówno w relacjach wschód-zachód jak i w korytarzu północ-południe, łączącym Morze Bałtyckie z Adriatykiem.

Strategia PCC Intermodal S.A. zakłada budowę spójnej sieci nowoczesnych terminali przeładunkowych w atrakcyjnych gospodarczo regionach na terenie kraju oraz rozwój międzynarodowej siatki  połączeń intermodalnych.

Spółka, pięć lat temu, zorganizowała pierwszy pociąg, łączący terminal w Brzegu Dolnym.

z terminalem w Świnoujściu. Następnie poszerzyła sieć regularny połączeń o kolejne destynacje, w tym porty Niemiec (Hamburg, Bremerhaven) i Holandii (Rotterdam). Obecnie spółka, planuje rozszerzenie sieci o kierunki wschodnie, rozpoczęła już testy pierwszych połączeń na Ukrainę.

PCC Intermodal S.A. to również inwestor pierwszego, nowoczesnego terminalu przeładunkowego, który jest budowany w Kutnie. W ubiegłym tygodniu, Spółka ogłosiła, przetarg na przygotowanie projektów kolejnej inwestycji - rozbudowa terminalu w Brzegu Dolnym.


Autor: (źródło: PCC Intermodal, 17.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.