Ciężki czas dla branży transportowej jaki przyniósł 2009 rok wydaje się być przeszłością. Pozytywne trendy wzrostów, które pamiętamy sprzed 2-3 lat powróciły. Realizowane inwestycje pozwalają wierzyć, że dobra koniunktura utrzyma się i przełoży na jeszcze dynamiczniejszy rozwój transportu intermodalnego w Polsce.
PCC Intermodal zaobserwował dynamiczny wzrost ilości przewiezionych ładunków. Porównując dane za pierwsze półrocze 2010 roku do pierwszego półrocza 2009 roku widać wyraźnie, że przyrosty sięgają 60%.
Intermodal w Polsce to wciąż zaledwie kilka procent udziału w rynku transportowym, w Europie -kilkanaście. Optymizm wobec tej nowoczesnej metody transportu i rosnące zainteresowanie klientów, przewozami łączącymi atuty kolei i transportu drogowego to dobry prognostyk na przyszłość.
O sukcesie transportu intermodalnego w dłuższej perspektywie czasu decyduje spójna, międzynarodowa sieć połączeń pomiędzy, w pełni funkcjonalną, dobrze zorganizowaną siatką terminali przeładunkowych.
O ile najbliższe lata będą czasem, który Polska dobrze wykorzysta na poprawę jakości infrastruktury liniowej i punktowej, już niebawem wszyscy odczujemy pozytywne efekty lokalne, ogólnogospodarcze i społeczne jakie przynosi ekologiczny, nowoczesny, zorientowany na optymalizację łańcucha dostaw transport intermodalny w naszym kraju.
Potencjał Polski, zarówno jako partnera gospodarczego jak i kraju tranzytowego jest ogromny.
Polska to atrakcyjne inwestycyjnie i gospodarczo centrum Europy, które ma szansę stać się promotorem nowoczesnych rozwiązań transportowo-logistycznych zarówno w relacjach wschód-zachód jak i w korytarzu północ-południe, łączącym Morze Bałtyckie z Adriatykiem.
Strategia PCC Intermodal S.A. zakłada budowę spójnej sieci nowoczesnych terminali przeładunkowych w atrakcyjnych gospodarczo regionach na terenie kraju oraz rozwój międzynarodowej siatki połączeń intermodalnych.
Spółka, pięć lat temu, zorganizowała pierwszy pociąg, łączący terminal w Brzegu Dolnym.
z terminalem w Świnoujściu. Następnie poszerzyła sieć regularny połączeń o kolejne destynacje, w tym porty Niemiec (Hamburg, Bremerhaven) i Holandii (Rotterdam). Obecnie spółka, planuje rozszerzenie sieci o kierunki wschodnie, rozpoczęła już testy pierwszych połączeń na Ukrainę.
PCC Intermodal S.A. to również inwestor pierwszego, nowoczesnego terminalu przeładunkowego, który jest budowany w Kutnie. W ubiegłym tygodniu, Spółka ogłosiła, przetarg na przygotowanie projektów kolejnej inwestycji - rozbudowa terminalu w Brzegu Dolnym.
Autor: (źródło: PCC Intermodal, 17.08.2010)