baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Inwestycje na linii Kraków Mydlniki – Podłęże

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują w roku 2012 inwestycje na linii nr 95 Kraków Mydlniki - Podłęże, umożliwiającą otwarcie torów na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Batowice i wznowienie ruchu pociągów po całej linii.

Obecnie, dwa tory na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Batowice są zamknięte z powodu osunięcia się nasypu, wywołanego powodzią w 2010 r.

Linia nr 95 Kraków Mydlniki - Podłęże jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną, na której odbywa się ruch towarowy. Stanowi ona połączenie linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny i linii nr 8 Warszawa – Kraków z linią nr 91 Kraków - Medyka, umożliwiając jazdy pociągów tranzytowych z ominięciem stacji Kraków Prokocim. Linia nr 95 jest niezbędna dla prowadzenia ruchu pociągów z kierunku Jaworzna Szczakowej po linii E30 do Krakowa Nowej Huty i odwrotnie. Jest to szczególnie istotne przy modernizacji linii kolejowej E30, w tym stacji Kraków Mydlniki.

W kwietniu bieżącego roku, rozpocznie się odbudowa skarp nasypów w trzech lokalizacjach. Na wykonanie tego zadania, 13 kwietnia br. została podpisana umowa pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy a Konsorcjum Firm, tj.: Przedsiębiorstwem Budownictwa Specjalistycznego „Transkol” Sp. z o.o. Kielce i Track Tec Koltram Sp. z o.o. Zawadzkie.

W maju 2012 r., planowane jest również rozpoczęcie kolejnego zadania na linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże, obejmującego naprawę nawierzchni torowej ( ok. 7 km ) i remont 13 obiektów inżynieryjnych ( wiaduktów, mostów, przepustów ).

O wykonanie inwestycji ubiega się Konsorcjum Firm, tj.: Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „Transkol” Sp. z o.o. Kielce i Track Tec Koltram Sp. z o.o. Zawadzkie, które w przetargu nieograniczonym (spośród 4 firm) złożyło najkorzystniejszą ofertę.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 20.04.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.