baner
baner
baner
ARROW ELECTRONICS POLAND

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Jak zmniejszyć korki w centrach miast?

Kapsch TrafficCom i Busi Impanti, na zlecenie 26 miast we Włoszech, realizują zamówienia na budowę systemów monitorujących ruch samochodów w ich centrach. Rzym, Turyn, Bolonia i Bergamo – w tych miastach inteligentne systemy konsorcjum Kapsch-Busi zmniejszają natężenie ruchu, poprawiają parametry ochrony środowiska i przynoszą znaczące dochody do miejskich budżetów. Ruch w centrum Bolonii zmniejszył się o 25%, a wpływy do kasy miasta sięgnęły 28 milionów euro.

Do 2025 roku, dwie trzecie populacji na świecie będzie mieszkało i pracowało w miastach liczących ponad milion mieszkańców . Jednocześnie szacuje się, że natężenie ruchu drogowego wzrośnie o 30% przed 2015 rokiem. Ten wzrost zauważalny będzie nie tylko na głównych trasach krajowych, ale odbije się również na natężeniu ruchu w centrach miast. Bezpośrednimi konsekwencjami będzie zwiększenie ilości korków, emitowanych zanieczyszczeń, zmniejszenie jakości życia mieszkańców oraz związane z tym obciążenia dla miejskich budżetów.

Kapsch TrafficCom dla miast – „zona a traffico limitato” (ZTL)

Od 2008 roku, konsorcjum firm Kapsch TrafficCom i Busi Impanti dostarcza inteligentne systemy transportowe dla miast we Włoszech. Podstawowym rozwiązaniem wprowadzanym przez konsorcjum w porozumieniu z władzami miast jest „zona a traffico limitato – ZTL” (strefa o zmniejszonym natężeniu ruchu).

Wjazd do stref ZTL jest ograniczony jedynie do uprawnionych samochodów. Zazwyczaj pozwolenia otrzymują jedynie osoby mieszkające na terenie stref oraz dostawcy towarów dla punktów handlowych i hoteli. Każde z miast samo ustala zakres udzielanych pozwoleń oraz typy pojazdów uprawnionych do wjazdu. Dostęp do stref odbywa się pod okiem systemu kamer, które identyfikują tablice rejestracyjne pojazdów. Jeśli samochód dysponuje pozwoleniem na wjazd, dane są automatycznie usuwane z systemu, aby zapewnić pełną ochronę danych osobowych. Jeśli zaś pojazd łamie zasady dostępu, dane są kierowane bezpośrednio na policję, która wszczyna postępowanie wobec jego właściciela. Kara za nieuprawniony wjazd do strefy ZTL to około 70-80 euro.

Tylko w 2009 roku w Bolonii, policja nałożyła 550 tysięcy kar za nieautoryzowany wjazd do stref chronionych. Łączna wartość związanych z tym mandatów sięgnęła 28 milionów euro. Obecnie, ruch kołowy w centrum Bolonii został ograniczony o około 25% w porównaniu z 2005 rokiem.

- Stale rosnące natężenie ruchu kołowego, ale również braki w miejskich budżetach sprawią, że właściwie każde większe miasto w Europie będzie wkrótce szukało całościowego rozwiązania tej kwestii - powiedział Erwin Toplak, członek zarządu Kapsch TrafficCom.

Przetarg na wprowadzanie systemu elektronicznego poboru opłat w Polsce oraz efektywność technologii DSRC w Czechach i w Austrii

W czerwcu 2010 roku, Kapsch TrafficCom został zaproszony do złożenia oferty w przetargu na zaprojektowanie, dostawę i obsługę krajowego systemu elektronicznego poboru opłat dla samochodów ciężarowych na autostradach i drogach ekspresowych w Polsce. System ma zostać wprowadzony 1 lipca 2011 roku. Jak dotąd, Kapsch TrafficCom dostarczył elektroniczne systemy poboru opłat drogowych typu DSRC m.in. w Czechach i Austrii. Według Zarządu Dróg i Autostrad Republiki Czeskiej, administratora systemu poboru elektronicznego myta w Czechach (MYTO CZ), pierwsze trzy lata działania systemu DSRC.
 
W Czechach (2007, 2008 i 2009) potwierdziły słuszność wyboru technologii DSRC i jej wysokiej skuteczności – regularne pomiary niezależnego audytora wykazują, że efektywność poboru czeskiego myta przekracza 99,3%. Według ASFINAG, spółki będącej własnością Republiki Austriackiej, która jest operatorem elektronicznego systemu poboru opłat drogowych w technologii DSRC oraz na podstawie danych, zbieranych w sekwencjach miesięcznych, pochodzących od niezależnych ekspertów, efektywność systemu poboru opłat w Austrii w 2009 r. wyniosła 99,78%.


Autor: (źródło: Kapsch TrafficCom, 06.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.