baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Jedną lokomotywą przez dwie granice

Pociąg przewożący węgiel jechał trasą z KWK ,,Marcel” przez Chałupki (granica polsko-czeska), Detmarowice, Czeski Cieszyn, Jabłonków (Jablunkov), Przełęcz Jabłonkowską, Mosty u Jablunkova (granica czesko-słowacka) do Ćadcy (Słowacja) i dalej (już lokomotywą ZSSK CARGO) do elektrociepłowni w Horni Srni.

Transport realizowany był dla OKD Doprava. Polska lokomotywa w drodze powrotnej zabrała próżny skład cystern do przewozu pyłów do Elektrociepłowni ,,Detmarowice” w Czechach. Przejazd pociągu prowadzonego jedną lokomotywą, przez jednego maszynistę, przez dwie granice państwowe jest czymś naprawdę wyjątkowym w tej części Europy. Sposób prowadzenia pociągu taką metodą umożliwia optymalizację realizowanych przewozów międzynarodowych. Poza tym jest również kolejnym przykładem dobrze układającej się współpracy biznesowej PKP CARGO z OKD Doprava i ZSSK CARGO.


Autor: (źródło: Ryszard Jacek Wnukowski Rzecznik Prasowy PKP CARGO S.A., pkp.pl, 21.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.