Obecnie możliwe będzie zakończenie procedury przetargowej i podpisanie umowy z wybranym wykonawcą. Stanie się tak dzięki zwiększeniu budżetu na centralny odcinek II linii warszawskiego metra.
Pięć międzynarodowych konsorcjów wystartowało do przetargu na projekt i budowę drugiej linii metra. Najtańsza oferta wynosiła ok. 4,1 mld zł. To niemal pół miliarda więcej, niż wcześniej zakładało miasto.
Również dzięki temu, że planowane wydatki na budowę Mostu Północnego zmniejszono o ponad 148 mln zł., pojawiły się dodatkowe oszczędności, które będą teraz przeznaczone na budowę metra.
Stołeczni radni zmniejszyli zaplanowane wydatki na transport i komunikację o ponad 258 mln zł. Budowa obwodnicy śródmiejskiej otrzyma więc mniej środków finansowych (o 22,1 mln zł), tak samo jak budowa Trasy Świętokrzyskiej (o 12 mln zł) i ul. Płaskowickiej (o 10 mln zł), a także przebudowa ul. Marynarskiej (o 8 mln zł) i ul. św. Wincentego (o 7,8 mln zł).
Autor: (źródło: PAP, 28.04.2009)