baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Jest już inżynier kontraktu na modernizację odcinka Zabrze do Kraków

29 kwietnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z konsorcjum firm, które będą sprawowały nadzór nad robotami budowlanymi na modernizowanym odcinku linii E 30 od Zabrza do Krakowa Głównego Towarowego.

W postępowaniu przetargowym wzięło udział aż 12 firm, z których najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum w składzie:

  • Firma Menadżersko-Konsultingowa KOLMEN Sp. z o.o., Lublin,
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie EXPOL S.A.,
  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe HURTKOL Sp. z o.o., Lublin,

na kwotę 8.802.864,00 PLN netto, 10.827.522,72 PLN brutto.

Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór, administrowanie i koordynację realizacji umów jakie podpisane będą z wykonawcami robót. Ponadto dotyczy sprawowania nadzoru inwestorskiego nad robotami oraz koordynowania realizacji umów zawartych na wykonanie prac projektowych i robót objętych zakresem przetargów:

  • Przetarg nr 1 - modernizacja odcinków: Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (13,3 km linii nr 133); Jaworzno Szczakowa – Sosnowiec Jęzor (6,8 km linii nr 134);
  • Przetarg nr 2 - modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 3 - modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 4 - sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa; LCS Trzebinia; LCS Kraków Mydlniki (6,8 linii nr 134) oraz (51,8 km linii nr 133).

Wykonanie usługi wymaga także współpracy z dyrektorem projektu i kierownikami kontraktów w ramach realizacji projektu nr POIiŚ 7.1-11.1, zajmującymi się między innymi koordynacją działań podmiotów zaangażowanych w zarządzanie i realizację projektu.

Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” polega na kompleksowej modernizacji wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30 na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133). Zakończenie realizacji robót planowane jest na czerwiec 2014 r.

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet VII "Transport przyjazny środowisku" i znajduje się na liście podstawowej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego pod numerem 7.1-11.1.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 29.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.