baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Jest już inżynier kontraktu na modernizację odcinka Zabrze do Kraków

29 kwietnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z konsorcjum firm, które będą sprawowały nadzór nad robotami budowlanymi na modernizowanym odcinku linii E 30 od Zabrza do Krakowa Głównego Towarowego.

W postępowaniu przetargowym wzięło udział aż 12 firm, z których najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum w składzie:

  • Firma Menadżersko-Konsultingowa KOLMEN Sp. z o.o., Lublin,
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie EXPOL S.A.,
  • Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe HURTKOL Sp. z o.o., Lublin,

na kwotę 8.802.864,00 PLN netto, 10.827.522,72 PLN brutto.

Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór, administrowanie i koordynację realizacji umów jakie podpisane będą z wykonawcami robót. Ponadto dotyczy sprawowania nadzoru inwestorskiego nad robotami oraz koordynowania realizacji umów zawartych na wykonanie prac projektowych i robót objętych zakresem przetargów:

  • Przetarg nr 1 - modernizacja odcinków: Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (13,3 km linii nr 133); Jaworzno Szczakowa – Sosnowiec Jęzor (6,8 km linii nr 134);
  • Przetarg nr 2 - modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 3 - modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 4 - sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa; LCS Trzebinia; LCS Kraków Mydlniki (6,8 linii nr 134) oraz (51,8 km linii nr 133).

Wykonanie usługi wymaga także współpracy z dyrektorem projektu i kierownikami kontraktów w ramach realizacji projektu nr POIiŚ 7.1-11.1, zajmującymi się między innymi koordynacją działań podmiotów zaangażowanych w zarządzanie i realizację projektu.

Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” polega na kompleksowej modernizacji wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30 na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133). Zakończenie realizacji robót planowane jest na czerwiec 2014 r.

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet VII "Transport przyjazny środowisku" i znajduje się na liście podstawowej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego pod numerem 7.1-11.1.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 29.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.