baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kampania „Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje” na gdańskim dworcu

Wyrafinowana sztuka przemówi na dworcu kolejowym Gdańsk Główny. Kampania społeczna: „Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje” odwiedza kolejne polskie dworce.

W poniedziałek, 23 lipca 2012 roku ten wysublimowany Visual-Art. zagości na dworcu Gdańsk Główny. Projekcja odbędzie się na peronie 1. w godzinach 18:00 – 22:00. A od godziny 12:00 będzie odbywał się montaż specjalnych rzutników i próby wizualne projektu. Wszystko pod czujnym okiem autorki projektu Karoliny fender Noińskiej.

Premiera tej artystyczno-społecznej kampanii odbyła się 2 lipca na peronie 1. Dworca Centralnego w Warszawie w obecności patronki honorowej projektu – Jolanty Kwaśniewskiej oraz współtwórczyni projektu Jagi Hupało. Kolejnym dworcem był Poznań Główny i Kraków Główny. Po pokazie w Gdańsku projekt gościć będzie jeszcze na wrocławskim dworcu.

Kampania jest częścią ustanowionego decyzją Sejmu RP roku Janusza Korczaka. W obchody zaangażowały się Panie Prezydentowe Anna Komorowska – która objęła patronatem honorowym rok Korczaka i Jolanta Kwaśniewska, patronka kampanii społecznej. Partnerem strategicznym całej akcji jest Grupa PKP oraz dworcowa Galeria OPEN.

– Z ogromną satysfakcją przyjęliśmy zaproszenie do udziału w tej akcji – mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy Grupy PKP – Tym bardziej, że wspaniale wpisuje się ona w nasz, prowadzony od ponad roku, projekt dworcowej Galerii OPEN. Galerii otwartej na różne rodzaje przekazu artystycznego. Przekazu, który ma poruszać, budzić emocje i skłaniać do refleksji. Taki też jest Visual Art., Karoliny fender Noińskiej, która w subtelny sposób podnosi tak istotne wartości, jak te przekazywane przez dr Korczaka.

„Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje” to Visual Art zrealizowany z udziałem aktorów – dzieci, sportretowanych na podobieństwo ich rówieśników z czasów pedagogicznej działalności dr Janusza Korczaka. W lipcu, w kilku polskich miastach (Warszawa, Poznań, Gdynia, Wrocław, Kraków) będzie można obejrzeć multimedialną aranżację artystyczną na peronach dworców kolejowych. Sztuka żyjąca w przestrzeni publicznej to subtelna forma dialogu z przechodniami, pozostawiająca dużą swobodę odbioru ale jednak zmuszająca do refleksji i reakcji. Taki jest właśnie cel twórców projektu, którzy poprzez niekonwencjonalne, kreatywne formy twórczego przekazu chcą zwrócić uwagę na ważne społecznie zagadnienia. To rodzaj sztuki relacyjnej w przestrzeni społecznej.

Za reżyserię i realizację artystyczną projektu odpowiada Karolina Fender-Noińska, inicjatorka produkcji filmowej „Jajkofilm”, autorka wielu aranżacji multimedialnych, scenografii wizualnych oraz krótkich form filmowych prezentowanych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Partnerem artystycznym i współtwórcą projektu jest Jaga Hupało, która odpowiada za kostiumy oraz wizerunek młodych aktorów. Autorem zdjęć do części filmowej kampanii jest utalentowany debiutant Krzysiek Maślejak. Twórcą plakatu będącego czytelną informacją o kampanii, obok której nie można przejść obojętnie, jest Tomek Sikora – światowej sławy fotograf, autor kilkudziesięciu międzynarodowych wystaw i wydawnictw autorskich.



Autor: (źródło: PKP Intercity, 24.07.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.