Instytut Spraw Obywatelskich z Łodzi prowadzi kampanię społeczną „Tiry na tory”. Jej celem jest upowszechnienie wśród obywateli wiedzy na temat transportu kombinowanego, jego możliwości i specyfiki, a w dalszej perspektywie wpłynięcie na politykę transportową państwa i zmiana proporcji dotacji dla transportu samochodowego i kolejowego (obecnie jest 20:1).
W 15 miastach pojawiło się 500 billboardów kampanii “Tiry na tory”! Zapraszamy do poznania ich lokalizacji na stronie internetowej kampanii www.tirynatory.pl
Jednym z celów kampanii prowadzonej przez Instytut Spraw Obywatelskich z Łodzi jest intensywna promocja transportu intermodalnego, za pośrednictwem zarówno mediów tradycyjnych, internetowych, jak i gadżetów oraz… billboardów. Pod koniec zeszłego tygodnia billboardy kampanii “Tiry na tory” pojawiły się w 15 miastach Polski: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze. Na stronie www.tirynatory.pl w zakładce “Dla prasy” prezentowana jest lista dokładnych lokalizacji. Zapraszamy na ekologiczny spacer ich śladem w swoim mieście.
Liczby mówią same za siebie: przejazd jednego TIR-a niszczy drogę tak jak przejazd 163.840 aut. Poza tym koszty zewnętrzne w przypadku transportu kombinowanego są kilkukrotnie niższe niż w wypadku samochodowego. Wiele krajów Europy korzysta z rozwiązań transportu kombinowanego – Szwajcaria, Niemcy, Austria, Czechy, Holandia, Włochy czy Francja. Rzadko dzisiaj myśli się o kolei jako o dobrze wspólnym Polaków. Nadszedł czas żeby to zmienić.
Autor: (źródło: Instytut Spraw Obywatelskich, 23.08.2010)