baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kampania ZTM „Przyjacielu ustąp miejsca”

Bądźmy tacy, kiedy spotkamy w autobusie, tramwaju, metrze, pociągu podmiejskim kobietę w ciąży. Podróżując komunikacją publiczną musi być bezpieczna i czuć się bezpiecznie wśród ludzi. Chcemy to przesłanie przekazać podczas kampanii informacyjno-edukacyjnej, którą Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozpocznie 4 maja, pod hasłem „Przyjacielu ustąp miejsca”.

Problematyka pomocy i ustępowania miejsca wszystkim potrzebującym – starszym, niepełnosprawnym, kobietom w ciąży jest wpisana na stałe w działania edukacyjno-informacyjne ZTM. Chcemy, aby jej przesłanie przebijało się na co dzień do świadomości pasażerów komunikacji publicznej, szczególnie do młodych ludzi. Promowania postaw pasażera uczulonego na potrzebujących pomocy nie ograniczamy do apelowania o ustępowanie miejsca tylko tam, gdzie znajdują się miejsca oznaczone piktogramami. Bądźmy pomocni we wnętrzu pojazdu, na przystanku, na peronie.

ZTM zaczyna od kampanii dotyczącej ustępowania miejsca kobietom w ciąży, ponieważ uznało, po wielu konsultacjach, że właśnie kobieta w ciąży jest narażona na niebezpieczeństwo w przypadku nagłego hamowania, jazdy w tłoku. Dodatkowo, w końcowym okresie przed rozwiązaniem jest jej po prostu ciężko. Przyszłej mamie przede wszystkim potrzebne jest poczucie bezpieczeństwa. Niestety, w codziennym pędzie – często  nieświadomie, potrzeby kobiet w ciąży są marginalizowane a prawa do ochrony naruszane.

Projekt zyskał ważnych partnerów. Patronat merytoryczny sprawuje Instytut Matki i Dziecka. ZTM współpracuje, realizując tę kampanię, z miesięcznikiem „M jak mama”, który przeprowadza podobną akcję pod hasłem „Więcej życzliwości dla ciężarnych!”. Zainteresowani kampanią ZTM są młodzi ludzie, czyli główni adresaci hasła. Jako partnera ZTM pozyskał także portal dlastudenta.pl.

Warto pamiętać o słowach Sławomira Janusa, dyrektora Instytutu Matki i Dziecka również po zakończeniu kampanii „Przyjacielu ustąp miejsca”: - Od początku naszej działalności wspieramy zdrowie dzieci i kobiet, a szczególną troską otaczamy kobiety w ciąży, które często czują się niezrozumiane i pomijane przez społeczeństwo. Niestety, nie jest rzadkością okazywanie niechęci i ignorowanie kobiet w ciąży w środkach komunikacji publicznej. Dlatego potrzebne jest uprzytomnienie wszystkim, że ustępując miejsca kobiecie ciężarnej, dbamy przede wszystkim o zdrowie i bezpieczeństwo jej nienarodzonego dziecka, a nie tylko o jej samopoczucie. Warto tę wiedzę przenieść na inne aspekty i sytuacje w codziennym życiu. Angażując się w tę kampanię mamy nadzieję, że przyczynimy się do podniesienia świadomości pasażerów komunikacji publicznej i uczulenia na sytuację kobiet w ciąży, co skutecznie przyczyni się do ograniczenia niemiłych zdarzeń. Dlatego apelujemy o okazanie szacunku i troski przyszłym mamom.

(grafika - Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie)


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 29.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.