baner
baner
baner
Frimatrail Frenoplast S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kara UTK dla KPK LK

Na podstawie art. 104 § 1 i art. 108 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w związku z art. 5 ust. 1 pkt 3, art. 5 ust. 5, art. 10 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 13 ust. 1a pkt 7, art. 14 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w wyniku przeprowadzonych działań kontrolnych zarządcy infrastruktury Kopalnia Piasku Kotlarnia - Linie Kolejowe sp. z o.o. oraz przeprowadzonego z urzędu postępowania administracyjnego, decyzją z dnia 28 marca 2014 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez zarządcę przepisów dotyczących obowiązków w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii kolejowej nr 301 Kotlarnia - Pyskowice - Michał - KMO (KWK Makoszowy).

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do dnia 14 sierpnia 2014 roku. Na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Nieprawidłowości polegały na braku zabudowy elementów urządzeń zewnętrznych i wewnętrznych sterowania ruchem kolejowym na stacjach Drama i Pyskowice, które umożliwiałyby realizację przebiegów wjazdowych do tych stacji w oparciu o sygnały zezwalające, a co za tym idzie długotrwałe prowadzenie ruchu pociągów po torach głównych po niezorganizowanych drogach przebiegu tj. w oparciu o sygnały zastępcze „Sz”.

Dzięki podjętym przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego działaniom kontrolnym i administracyjnym, już w kilkudziesięciu przypadkach zarządcy infrastruktury usunęli lub podjęli pilne działania zmierzające do wyeliminowania przypadków nieuzasadnionego i długotrwałego stosowania tzw. „sygnałów zastępczych”. Kontrole w tym zakresie zostały również uznane za jeden z priorytetów nadzorczych Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w 2014 roku.

Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządców oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego i jakości usług przewozowych w Polsce. 

Autor: (Źródło: Urząd Transportu Kolejowego)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.