baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kara UTK dla KPK LK

Na podstawie art. 104 § 1 i art. 108 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w związku z art. 5 ust. 1 pkt 3, art. 5 ust. 5, art. 10 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 13 ust. 1a pkt 7, art. 14 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w wyniku przeprowadzonych działań kontrolnych zarządcy infrastruktury Kopalnia Piasku Kotlarnia - Linie Kolejowe sp. z o.o. oraz przeprowadzonego z urzędu postępowania administracyjnego, decyzją z dnia 28 marca 2014 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez zarządcę przepisów dotyczących obowiązków w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii kolejowej nr 301 Kotlarnia - Pyskowice - Michał - KMO (KWK Makoszowy).

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do dnia 14 sierpnia 2014 roku. Na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Nieprawidłowości polegały na braku zabudowy elementów urządzeń zewnętrznych i wewnętrznych sterowania ruchem kolejowym na stacjach Drama i Pyskowice, które umożliwiałyby realizację przebiegów wjazdowych do tych stacji w oparciu o sygnały zezwalające, a co za tym idzie długotrwałe prowadzenie ruchu pociągów po torach głównych po niezorganizowanych drogach przebiegu tj. w oparciu o sygnały zastępcze „Sz”.

Dzięki podjętym przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego działaniom kontrolnym i administracyjnym, już w kilkudziesięciu przypadkach zarządcy infrastruktury usunęli lub podjęli pilne działania zmierzające do wyeliminowania przypadków nieuzasadnionego i długotrwałego stosowania tzw. „sygnałów zastępczych”. Kontrole w tym zakresie zostały również uznane za jeden z priorytetów nadzorczych Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w 2014 roku.

Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządców oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego i jakości usług przewozowych w Polsce. 

Autor: (Źródło: Urząd Transportu Kolejowego)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.