baner
baner
baner
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Zarząd Krajowy

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kasjerki z PKP poznają angielski

O to, aby Toruń był bardziej przyjazny dla przyjezdnych chce zadbać Lokalna Organizacja Turystyczna. Pomóc w tym mają kursy językowe, szkolenia z historii Torunia i nauka pierwszej pomocy dla osób na co dzień stykających się z turystami. Będzie to możliwe dzięki kampanii "odLOTowe kompetencje".

- Jeśli Toruń chce być dobrze widziany w kraju i za granicą, branża turystyczna musi poprawiać wizerunek miasta. Tymczasem zdarza się, że poważnie mu szkodzi. - mówi o projekcie Ryszard Kruk, wiceprezes Lokalnej Organizacji Turystycznej w Toruniu.

Lot przeprowadził badania, wg których odwiedzający Toruń napotykają na wiele problemów. Kuleje zwłaszcza komunikacja. - Osoby siedzące w kasach czy na informacji PKP często nie potrafią podać obcokrajowcom podstawowych danych, np. godziny odjazdu pociągu czy najprostszej drogi do hotelu. Podobne sytuacje zdarzają się w sklepach i restauracjach. Kłopotów przysparza też złe oznakowanie miasta. Za mało jest np. tablic informacyjnych, na których treści zapisano by w języku innym niż polski. - tłumaczy Emilia Depczyńska, dyrektor toruńskiego biura LOT.

Z tego właśnie powodu LOT razem z firmą Faber Consulting postanowił podnieść kwalifikacje osób najczęściej stykających się z turystami. - Przeszkolimy 180 pracowników dworców, sklepów, muzeów i restauracji. Nauczymy ich języka angielskiego, niemieckiego lub hiszpańskiego. Przynajmniej na tyle, by potrafili z obcokrajowcami dogadać się w podstawowych sprawach, np. wskazać im drogę do hotelu, powiedzieć, gdzie można dobrze zjeść czy co warto w Toruniu zobaczyć. - informuje Justyna Kacprzak, koordynator projektu.

Uczestniczący w projekcie osoby wezmą również udział w zajęciach o historii i współczesności grodu Kopernika, a także z udzielania informacji turystycznej. Poza tym poznają podstawy pierwszej pomocy.

Zajęcia będą bezpłatne. Projekt w całości opłaca Urząd Marszałkowski z unijnej kasy przyznanej regionowi w ranach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Rozpoczęcie szkoleń zaplanowano na październik, a potrwać one mają do mają do 2010 r. Od 16 września można się na nie rejestrować pod numerem 056 652 79 19 lub na stronie internetowej www.odlotowekompetencje.pl.


Autor: (źródło: Małgorzata Gołota, Gazeta Wyborcza, 17.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.