baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kasjerki z PKP poznają angielski

O to, aby Toruń był bardziej przyjazny dla przyjezdnych chce zadbać Lokalna Organizacja Turystyczna. Pomóc w tym mają kursy językowe, szkolenia z historii Torunia i nauka pierwszej pomocy dla osób na co dzień stykających się z turystami. Będzie to możliwe dzięki kampanii "odLOTowe kompetencje".

- Jeśli Toruń chce być dobrze widziany w kraju i za granicą, branża turystyczna musi poprawiać wizerunek miasta. Tymczasem zdarza się, że poważnie mu szkodzi. - mówi o projekcie Ryszard Kruk, wiceprezes Lokalnej Organizacji Turystycznej w Toruniu.

Lot przeprowadził badania, wg których odwiedzający Toruń napotykają na wiele problemów. Kuleje zwłaszcza komunikacja. - Osoby siedzące w kasach czy na informacji PKP często nie potrafią podać obcokrajowcom podstawowych danych, np. godziny odjazdu pociągu czy najprostszej drogi do hotelu. Podobne sytuacje zdarzają się w sklepach i restauracjach. Kłopotów przysparza też złe oznakowanie miasta. Za mało jest np. tablic informacyjnych, na których treści zapisano by w języku innym niż polski. - tłumaczy Emilia Depczyńska, dyrektor toruńskiego biura LOT.

Z tego właśnie powodu LOT razem z firmą Faber Consulting postanowił podnieść kwalifikacje osób najczęściej stykających się z turystami. - Przeszkolimy 180 pracowników dworców, sklepów, muzeów i restauracji. Nauczymy ich języka angielskiego, niemieckiego lub hiszpańskiego. Przynajmniej na tyle, by potrafili z obcokrajowcami dogadać się w podstawowych sprawach, np. wskazać im drogę do hotelu, powiedzieć, gdzie można dobrze zjeść czy co warto w Toruniu zobaczyć. - informuje Justyna Kacprzak, koordynator projektu.

Uczestniczący w projekcie osoby wezmą również udział w zajęciach o historii i współczesności grodu Kopernika, a także z udzielania informacji turystycznej. Poza tym poznają podstawy pierwszej pomocy.

Zajęcia będą bezpłatne. Projekt w całości opłaca Urząd Marszałkowski z unijnej kasy przyznanej regionowi w ranach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Rozpoczęcie szkoleń zaplanowano na październik, a potrwać one mają do mają do 2010 r. Od 16 września można się na nie rejestrować pod numerem 056 652 79 19 lub na stronie internetowej www.odlotowekompetencje.pl.


Autor: (źródło: Małgorzata Gołota, Gazeta Wyborcza, 17.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.