Krajowa Izba Odwoławcza odrzuca odwołania od decyzji Komisji Przetargowych dotyczących wyboru najkorzystniejszej oferty na modernizację odcinków linii kolejowej nr 9 Warszawa - Gdynia w obszarze LCS Iława i Malbork.
Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania uczestników postępowań przetargowych na wykonanie robót budowlanych:
- modernizacji linii Warszawa Gdynia na odcinku od km 184,800 do km 236,000 objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania w Iławie,
- modernizacji linii Warszawa Gdynia odcinku od km 236,920 do km 287,700 objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania w Malborku.
Jeżeli decyzja Krajowej Izby Odwoławczej nie zostanie zaskarżona do sądu i uzyskamy pozytywną decyzję Urzędu Zamówień Publicznych, to do czerwca br. planowane jest podpisanie umów z wykonawcami wyłonionymi w trakcie przetargów.
Najkorzystniejszą ofertę na modernizację w obszarze LCS Iława złożyło Konsorcjum:
- Budimex S.A. Warszawa
- Tchas Polska Sp. z o.o. Warszawa
- Eiffage Budownictwo Mitex S.A. Warszawa,
natomiast na modernizację w obszarze LCS Malbork złożyło Konsorcjum:
- Trakcja Polska S.A. Warszawa
- PKP Energetyka S.A. Warszawa
- Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o Warszawa
- Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A. Łódź
- „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. ul. Wiertnicza 108, 02-952 Warszawa
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku,
Efektem prac będzie dostosowanie parametrów linii do wymogów umów AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).
„Projekty ubiegają się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 15.03.2011)