baner
baner
baner
Stadler Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolbet za drogi dla Trakcji

Trakcja Polska, infrastrukturalna spółka, po raz drugi w tym roku nie zdołała nabyć firmy z branży. Nadal jednak, jak deklaruje zarząd, wzrost netto jest planowany do poziomu ponad 60 mln zł.

Negocjacje Trakcji odnośnie zakupu Wytwórni Podkładów Strunobetonowych Kolbet zakończyły się niepowodzeniem. Rozmowy zarządu były prowadzone z NFI Progress, który posiada 60 proc. akcji suwalskiej firmy. - Jedynym powodem tego, że nie udało się nam dojść do porozumienia, były rozbieżności co do ceny. Kolbet ma duże długi, a jego przychody są mniejsze, niż oczekiwano, czego obecni udziałowcy nie uwzględniają w wycenie - mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji Polskiej.

Z kolei poprzednio, giełdowej spółki nie zakwalifikowano do dalszych negocjacji z resortem skarbu w sprawie zakupu kontrolnego pakietu akcji Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych w Krakowie (swojego partnera w przetargach). W tym przypadku o niepowodzeniu także przesądziła zbyt niska oferowana cena. Bez względu na niepowodzenia zarząd Trakcji Polskiej nadal chce przejmować firmy, ale już poza branżą kolejową. - Skupimy się na poszukiwaniach w sektorach związanych z energetyką i drogownictwem. Obecnie nie prowadzimy jednak rozmów - powiedział Radziwiłł.

Spółka chce w najbliższych miesiącach brać udział we wszystkich dużych przetargach dotyczących modernizacji linii kolejowych ogłaszanych przez PKP PLK. Ich łączna wartość w tym roku przekroczy wartość 3 mld zł. Jak twierdzi Radziwiłł, w przyszłym roku w wariancie pesymistycznym sięgnie 3,7 mld zł, a w optymistycznym - 5,5 mld zł. Największe kontrakty będą realizowane na linii Warszawa–Gdynia i Wrocław–Poznań.

W najbliższych tygodniach planowane jest podpisanie przez firmę umowy o wartości około 140 mln zł na część prac związanych z modernizacją Lokalnego Centrum Sterowania Ciechanów, znajdującego się na trasie Warszawa–Gdynia. Zleceniodawcą będzie konsorcjum, na czele którego stoi czeski TCHAS (należący do Eiffage), który w maju wygrał przetarg na realizację tej inwestycji za 468 mln zł. Trakcja także brała w nim udział, i mimo, iż zaoferowała prawie o 40 mln zł niższą cenę, to przegrała ze względu na wadliwie sporządzone gwarancje. Nie złożono jednak odwołania, więc zapewne dlatego spółka zrealizuje część prac.

- W tym roku nasz zysk netto będzie znacząco lepszy niż w 2008 r. Chcemy wypracować ponad 60 mln zł - informuje Radziwiłł. Grupa zarobiła w 2008 r. 55,7 mln zł. W I półroczu wypracowała już 30,4 mln zł zysku netto. Druga połowa roku niemal zawsze jest lepsza, więc oczekiwania zarządu Trakcji Polskiej wydają się umotywowane.


Autor: (źródło: Tomasz Furman, PARKIET, 22.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.