baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolej aglomeracyjna

Rozwinięty system park&ride, bilety komunikacji miejskiej honorowane w pociągach kursujących po aglomeracji wrocławskiej oraz pociągi jeżdżące niemal tak często jak miejskie autobusy - to wszystko będzie możliwe dzięki porozumieniu, jakie z inicjatywy zarządu województwa dolnośląskiego i gminy Wrocław podpisali dziś, 26 października, przedstawiciele dwudziestu sześciu dolnośląskich samorządów.

Ze strony samorządu województwa dokument podpisał marszałek Rafał Jurkowlaniec, natomiast ze strony gminy Wrocław prezydent Rafał Dutkiewicz. Inicjatorzy porozumienia zaprosili do współpracy samorządy z obszaru aglomeracji wrocławskiej czyli powiat legnicki, oleśnicki, świdnicki, trzebnicki, wałbrzyski, wołowski, wrocławski, Brzeg Dolny, Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Prusice, Siechnice, Środę Śląską, Wołów, Żmigród, miasto i gminę Świdnica, Czernicę, Długołękę, Malczyce, Mietków, Miękinię, Oleśnicę i Wisznię Małą. Koordynatorem projektu jest członek zarządu województwa Jerzy Łużniak.

Samorządy chcą wspólnie opracować spójną, zrównoważoną koncepcję publicznego transportu zbiorowego na wszystkich szczeblach samorządu. Zgodnie z założeniami koncepcja taka ma powstać w ciągu 1,5 roku. Współpraca ta ma doprowadzić między innymi do zagęszczenia kursowania pociągów na liniach aglomeracyjnych tak, aby stały się realną alternatywą dla miejskiej komunikacji autobusowej. Nie mniej istotne jest zagospodarowanie istniejących przystanków kolejowych oraz budowa nowych przystanków w pobliżu dużych osiedli. Związane jest z tym organizowanie punktów przesiadkowych obok przystanków kolejowych (park&ride).

To jednak tylko część udogodnień, z których będą mogli korzystać pasażerowie. Dzięki podpisanemu porozumieniu będzie też możliwe wprowadzenie wspólnego systemu sprzedaży biletów. Zgodnie z założeniami, na terenie aglomeracji, powstałaby zintegrowana taryfa biletowa, umożliwiająca łatwe korzystanie z transportu drogowego i szynowego. Oznacza to, że „UrbanCard”, czyli Wrocławska Karta Miejska mogłaby być wykorzystywana do płacenia za pociągi na obszarze aglomeracji wrocławskiej.

Porozumienie wyznacza też priorytetowe kierunki transportowe. Są to:

  • Wrocław Główny – Wrocław Psie Pole – Oleśnica,
  • Wrocław Główny – Jelcz Laskowice,
  • Wrocław Główny – Wrocław Leśnica
  • Wrocław Główny – Wrocław Pracze.


Podpisane porozumienie umożliwia też organizowanie transportu autobusowego w terenie słabo zurbanizowanym, gdzie linie kolejowe są nierentowne oraz zakup i modernizację nowego taboru.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, 26.10.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.