baner
baner
baner
Elmontaż Sp. z.o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolej jest niedoinwestowania

Przedstawiciele branży kolejowej uczestniczący w Środkowoeuropejskim Forum Operatorów Kolejowych 2011 byli zgodni, że przewozy kolejowe, w szczególności towarowe, nie leżą w centrum zainteresowania rządzących.

- Zawsze powtarzam, że kolejowe przewozy towarowe tworzą krwioobieg gospodarki. Tymczasem w Polsce, w przeciwieństwie do kilku innych krajów europejskich, stawki dostępu do infrastruktury dla przewoźników towarowych są wyższe niż dla przewoźników pasażerskich, którzy i tak w tej czy innej formie są zwykle dotowani przez państwo – stwierdził Wojciech Balczun, prezes PKP CARGO.

Jak dodał Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP, kolejowy transport towarowy powinien odgrywać znacznie większą niż obecnie rolę w naszym systemie transportowym, ale nie dzieje się tak ze względu na wysokie koszty dostępu i fatalny stan infrastruktury.

- Przypomnę tylko, że zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej stosunek wydatków na infrastrukturę drogową i kolejową powinien być jak 60 do 40, a u nas wynosi on 85 do 15 - powiedział szef Pracodawców RP.

Prezes Balczun dodał także, że w Polsce nie możemy nawet myśleć o liniach dedykowanych wyłącznie dla przewozów towarowych, co ma miejsce na przykład w USA czy w Chinach.

Daniel Ryczek, członek zarządu PKKP CARGO ds. strategii zwrócił uwagę, że średni koszt dostępu do infrastruktury kolejowej w Polsce wynosi 3,21 euro za pociągokilometr, przy prędkości handlowej na poziomie 20-30 km/h, podczas gdy w Niemczech średni koszt dostępu do torów na poziomie 2,46 euro za pociągokilometr pozwala na osiągnięcie nawet 70-80 km/h prędkości handlowej.

W dalszej części obrad najwięcej emocji wzbudziła dyskusja pomiędzy Rafałem Milczarskim, przewodniczącym Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych oraz Danielem Ryczkiem, koncentrująca się na kwestii udostępniania przez PKP CARGO zewnętrznym przewoźnikom pozostającej w gestii Spółki infrastruktury punktowej.

PKP CARGO było partnerem strategicznym Środkowoeuropejskiego Forum Operatorów Kolejowych 2011, zorganizowanego przez Wydawnictwo Rynek Kolejowy.



Autor: (źródło: PKP Cargo, 08.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.