baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolej pomoże niepełnosprawnym

Małopolscy kolejarze wprowadzili dyżury pracowników, którzy mają pomagać niepełnosprawnym w podróży pociągami. Specjalne linie telefoniczne przygotowano i w Przewozach Regionalnych, i w PKP Intercity.

Numery telefonów w spółce PR to 782 556 787 (zgłoszenia w godzinach 8-14 w dni robocze) i 782 556 992 (zgłoszenia o innych porach). Kontakt ze specjalistą z PKP IC można nawiązać za pomocą numeru 12 393 32 81 (zgłoszenia w godzinach 8-14 w dni robocze). Osoba niepełnosprawna powinna zatelefonować najpóźniej 48 godzin przed podróżą.

Kolejowy konsultant ma pomóc w zaplanowaniu przejazdu tak, aby telefonujący dotarł na miejsce bez większych trudności. Działania będą dostosowane do stopnia niepełnosprawności. Pracownik zbierze dane o specyficznych potrzebach podróżnego i zapisze jego numer telefonu. Potem oddzwoni, by przekazać potrzebne informacje. Może poinformować o wysokości peronów, o barierach architektonicznych na stacji.

Kolej twierdzi, że w niektórych przypadkach będzie można zmienić peron, przy którym zatrzyma się pociąg z osobą niepełnosprawną.


Autor: (źródło: PAP, 07.10.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.