Jako historyczny, określił Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt program modernizacji dworców kolejowych. Od przyszłego roku tylko z budżetu państwa na ten cel przeznaczono 103 mln zł. Jednocześnie zapowiedział powołanie spółki, która zajmie się zarządzaniem dworcami oraz wprowadzenie opłaty pobieranej od przewoźników, przeznaczonej na modernizacje i remonty dworców. Dzięki tego typu działaniom w ciągu 10 lat powinniśmy odmienić oblicze dworców kolejowych w Polsce – ocenił.
- Wzmocnieniu nadzoru nad inwestycjami w transporcie kolejowym służyło będzie utworzenie nowego departamentu w resorcie infrastruktury, który zajmie się problemami inwestycyjnymi. Także „Program działań dla rozwoju transportu kolejowego do roku
Wiceminister J. Engelhardt wziął udział w konferencji prasowej towarzyszącej prezentacji nowego rozkładu jazdy pociągów 2009/2010 i planów inwestycyjnych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki pracom modernizacyjnym, w obowiązującym od niedzieli rozkładzie jazdy, pociągi z Warszawy do Katowic i Krakowa pokonują tę trasę w ciągu 2,5 godziny czyli ponad 20 minut krócej niż dotąd. Po zakończeniu wszystkich prac, za około dwa lata, podróż pomiędzy tymi miastami powinna się skrócić do ok. 2 godzin 20 minut. Jednocześnie prezes zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański powiedział, że doprowadzenie polskiej infrastruktury kolejowej do średniego poziomu obowiązującego w krajach Unii Europejskiej będzie wymagało minimum 15 lat.
Autor: (źródło: Ministerstwo Infrastruktury, 14.12.2009)