baner
baner
baner
Tubes International Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolej przyspiesza

Jako historyczny, określił Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt program modernizacji dworców kolejowych. Od przyszłego roku tylko z budżetu państwa na ten cel przeznaczono 103 mln zł. Jednocześnie zapowiedział powołanie spółki, która zajmie się zarządzaniem dworcami oraz wprowadzenie opłaty pobieranej od przewoźników, przeznaczonej na modernizacje i remonty dworców. Dzięki tego typu działaniom w ciągu 10 lat powinniśmy odmienić oblicze dworców kolejowych w Polsce – ocenił.

- Wzmocnieniu nadzoru nad inwestycjami w transporcie kolejowym służyło będzie utworzenie nowego departamentu w resorcie infrastruktury, który zajmie się problemami inwestycyjnymi. Także „Program działań dla rozwoju transportu kolejowego do roku 2015”, który niebawem zostanie poddany konsultacjom społecznym, przewiduje zmianę struktury własności infrastruktury kolejowej w Polsce, by podobnie jak drogowa, stała się własnością Skarbu Państwa. Wymaga to nowej ustawy o infrastrukturze kolejowej, którą w 2010 r. zamierzamy przygotować na najwyższym poziomie jakości pod względem prawnym. – stwierdził wiceminister. Dodał, że zmiany zmierzać będą w kierunku uniezależnienia PKP PLK od PKP SA. Potwierdził plany prywatyzacyjne nie tylko wobec PKP Intercity i PKP Cargo, ale także spółek PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, Polskie Koleje Linowe i PKP Telekomunikacja Kolejowa. Mówił o znaczeniu budowy linii kolei dużych prędkości dla transportu publicznego w naszym kraju.

Wiceminister J. Engelhardt wziął udział w konferencji prasowej towarzyszącej prezentacji nowego rozkładu jazdy pociągów 2009/2010 i planów inwestycyjnych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki pracom modernizacyjnym, w obowiązującym od niedzieli rozkładzie jazdy, pociągi z Warszawy do Katowic i Krakowa pokonują tę trasę w ciągu 2,5 godziny czyli ponad 20 minut krócej niż dotąd. Po zakończeniu wszystkich prac, za około dwa lata, podróż pomiędzy tymi miastami powinna się skrócić do ok. 2 godzin 20 minut. Jednocześnie prezes zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański powiedział, że doprowadzenie polskiej infrastruktury kolejowej do średniego poziomu obowiązującego w krajach Unii Europejskiej będzie wymagało minimum 15 lat.


Autor: (źródło: Ministerstwo Infrastruktury, 14.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.