baner
baner
baner
SaZ s.r.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Koleją marszałkowską do Harrachova już w wakacje!

Modernizacja linii kolejowej nr 311 na odcinku wiodącym od Szklarskiej Poręby do granicy kraju zbliża się do końca. Remont ma zakończyć się w najbliższych tygodniach.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego przyznał spółce PKP PLK dotację w wysokości 901 tys. zł. na remont odcinka łączącego tory "wojewódzkie" z siecią państwową. Drugie tyle dołoży spółka. Koszt prac na odcinku należącym do województwa pokrywają środki unijne w ramach Programu współpraca transgraniczna - POWT RCz-RP 2007-2013 i budżet województwa. Dzięki temu kolej ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc i granicy Polski, a dalej do Harrachova w Czechach ruszy w wakacje. Przewozy ma prowadzić czeski przewoźnik i polskie Przewozy Regionalne. Dopłatę do przewozów pokryje Ministerstwo Infrastruktury.

- Bardzo się cieszę, że tak potrzebna i tak unikalna w skali Polski trasa kolejowa ruszy już w te wakacje. To duży sukces, który kosztował wielkiego wysiłku wielu osób - mówi marszałek Marek Łapiński - Sam osobiście włożyłem w ten projekt przez ostatnie 2 lata wiele pracy i serca. To druga przejęta od PKP w tej kadencji linia kolejowa, która została wyremontowana przez mój zarząd. Od września na naszej linii Wrocław Zakrzów - Trzebnica Koleje Dolnośląskie prowadzą regularne i bardzo popularne przewozy. To działanie kontynuujemy na linii Wrocław-Kobierzyce-Sobótka-Świdnica, którą przejmujemy na właśność województwa, zabezpieczając środki na remont w budżecie na 2010 i 2011 rok.

Linia nr 311, przejęta na własność przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego, przeszła gruntowną modernizację. Trasa została całkowicie odnowiona i przygotowana do przyjęcia ruchu kolejowego, w ramach zadania wyremontowano też peron na dworcu kolejowym Szklarska Poręba Huta. Wszystko po to, by uruchomić połączenie kolejowe do czeskiego Harrachova.

Prace są już na ukończeniu. Zdemontowano tory i rozjazdy, a następnie ułożono tor główny na odcinku ponad 13 km i tor mijankowy w Jakuszycach. Ułożono też rozjazdy, uzupełniono tłuczeń na całej długości linii. Tory - główny oraz mijankowy w Jakuszycach - zostały podbite. Tor główny jest wyregulowany w planie i przekroju na całej długości. Ułożono prowadnicę na łukach (2,5 km), przeprowadzono konserwację 20 obiektów inżynieryjnych, przemurowano ściany czołowe w 15 przepustach, a w 3 przepustach otwartych wymieniono konstrukcję stalową.

W ramach tzw. robót podtorowych ścięto ławy torowiska, wykonano renowację rowów bocznych. Ponadto wykonano 7 przejazdów z płyt CBP. W Szklarskiej Porębie Huta naprawiono peron – ściankę peronową i położono nawierzchnię peronu z niesortu kamiennego.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, 19.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.