baner
baner
baner
AKSON MEDIA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Koleje Dużych Prędkości konsultowane w Wielkopolsce

Z inicjatywy Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego Wojciecha Jankowiaka, we współpracy z Dyrektorem Biura Linii Dużych Prędkości PKP PLK S.A. Janem Raczyńskim, 9 lutego w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego odbyło się II spotkanie konsultacyjne w sprawie przebiegu linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) przez Wielkopolskę,  ze szczególnym uwzględnieniem  problematyki dotyczącej  Studium Wykonalności dla Węzła Poznańskiego. Temat spotkania „Przygotowanie węzłów do obsługi kolei dużych prędkości w Polsce” przedstawił Dyrektor Jan Raczyński.

Podczas posiedzenia omówiono m.in. stan realizacji kalendarza projektu, ramowy harmonogram prac budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź –  Poznań/Wrocław oraz  prognozy potoków pasażerskich i liczby pociągów dla głównych linii łączących polskie aglomeracje w 2020 roku. Poruszono również temat zakresu działań komplementarnych do realizacji KDP, ramowego planu węzłów obsługi KDP oraz modernizację Poznańskiego Węzła Komunikacyjnego. Zagadnienia te były przedmiotem ożywionej dyskusji ze strony przedstawicieli Departamentów Transportu oraz Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego, a także Wielkopolskiego Biura Planowania Przestrzennego, Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Poznaniu, Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz miejscowych jednostek organizacyjnych PKP PLK S.A. Uwagi zgłosił także przedstawiciel Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP w Poznaniu.

W toku dyskusji poruszono dodatkowo między innymi aspekty marketingowe, ekonomiczne oraz inżynierskie  projektu „Ygreka”. Rozmawiano też o  konieczności współpracy między przewoźnikami lotniczymi i zarządami międzynarodowych lotnisk regionalnych a przewoźnikami KDP, zwłaszcza w kontekście nadal nie rozwiązanej kwestii połączenia kolejowego lotniska „Ławica” oraz  budowy nowego lotniska pod Berlinem. Rozmawiano również o  koncepcji stacji końcowej KDP w Poznaniu w przypadku nie przedłużenia linii lub przedłużenia do granicy polsko-niemieckiej. Odniesiono się również do prawno-planistycznych oraz społecznych i gospodarczych aspektów rezerwowania terenów pod KDP na terenie poszczególnych gmin, w nawiązaniu do wypracowanych przez te gminy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, 15.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.