baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Koleje dużych prędkości w fazie trasowania ostatecznego

Trwa końcowy – III etap konsultacji przebiegu KDP na Dolnym Śląsku. 8 września 2011 r. we Wrocławiu odbyło się spotkanie konsultacyjne dotyczące ostatecznego trasowania projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości przez teren województwa dolnośląskiego.

Po przedstawieniu przez Wykonawcę IDOM Ingenieria Internacional S.A prezentacji związanej z trasowaniem ostatecznym zebrani przedstawiciele urzędów z terenu woj. dolnośląskiego podjęli dyskusję na temat przebiegu planowanej linii w bezpiecznych odległościach od terenów zurbanizowanych, jak również ograniczonych siedliskami zwierząt. Ze względu na ogromne zainteresowanie wynikami trasowania na terenie gminy Czernica, rozmowy dotyczyły w znacznej części tego obszaru. Przedstawiciele wspólnoty gminy Czernica przedstawili alternatywne propozycje, które ich zdaniem pozwolą na pominięcie zamieszkałego obszaru. Zdaniem koordynatora technicznego z firmy IDOM, zaproponowane rozwiązania nie dają możliwości spełnienia parametrów projektowych jakie musi spełniać linia dużych prędkości tak, by można było osiągać maksymalne prędkości, które są podstawowym założeniem KDP.

„W przypadku wejścia do dużych miast takich jak Wrocław musimy dostosować się do istniejących węzłów – powiedział Enrique Rico – przedstawiciel IDOM Ingenieria Internacional. Tam gdzie oddalamy się od dużych miast staramy się maksymalnie zwiększyć parametry funkcjonalne. Proponowane przez mieszkańców obejście oznacza pogorszenie parametrów projektowych. Projektując w ramach wykorzystania środków z UE należy brać pod uwagę ogólne założenia - wytyczne mówiące o tym, że projektowane linie nie mogą przebiegać przez tereny Natura 2000 potem, kiedy trasujemy warianty przechodzimy już do szczegółowych założeń przejścia linii przez tereny zurbanizowane, ale nie możemy przekreślać tych podstawowych. Są pewne zasady gry, które powinniśmy brać pod uwagę, budując KDP. Alternatywy obejścia spowodują, że linia przestanie spełniać parametry KDP.

Zdaniem Grzegorza Romana - pełnomocnika prezydenta miasta Wrocławia ds. systemów transportowych w Urzędzie Miasta Wrocławia, nie powinno się manewrować przebiegiem linii lecz podjąć działania mające na celu szybkie wywłaszczanie terenów i umożliwienie budowy KDP.

Spotkania konsultacyjne to ważny etap w przygotowaniu projektu oraz szansa na poznanie opinii władz i mieszkańców. Decyzja dotycząca trasowania ostatecznego zapadnie jeszcze w tym roku po uzgodnieniu i przeanalizowaniu trzech wariantów z których jeden zostanie zarekomendowany przez Wykonawcę.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.09.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.