baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Koleje Mazowieckie wybrały dostawcę lokomotyw TRAXX

Koleje Mazowieckie wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych typu push-pull. Zwyciężyła firma Bombardier Transportation GmbH, która zaoferowała najlepsze warunki.

Kontrakt obejmuje kupno 11 dwukabinowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX P160 DC, przeznaczonych do prowadzenia składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych, złożonych z wagonów typu push-pull, świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania elektrowozu oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 31 grudnia 2011 r.

Do przetargu obok Bombardiera stanęły jeszcze dwie firmy: CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd. (ZELC) oraz Siemens. Niezbędnym wymogiem wzięcia udziału w przetargu, było m.in. wykazanie się przez producentów dostarczeniem w okresie ostatnich trzech lat 5 sztuk nowych lokomotyw elektrycznych przystosowanych technicznie do prędkości minimum 160 km/h.

Pociąg typu push-pull składa się z lokomotywy, wagonów środkowych i dołączonego na końcu składu wagonu sterowniczego z kabiną dla maszynisty. Lokomotywa może tradycyjnie ciągnąć pociąg, lecz przy zmianie kierunku jazdy, nie ma konieczności przestawiania lokomotywy. Jedynie maszynista przesiada się do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd steruje lokomotywą, która tym razem pcha cały skład. To rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie czasu, dużych nakładów pracy i środków.         
Koleje Mazowieckie eksploatują wagony piętrowe (37 sztuk, w tym: 11 wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych, których producentem jest firma Bombardier.) Dotychczas brakowało nowoczesnych lokomotyw, a do obsługi wagonów piętrowych wykorzystywane były lokomotywy od PKP Cargo.

(fot. - Koleje Mazowieckie)


Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 15.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.