baner
baner
baner
Elmontaż Sp. z.o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Koleje Mazowieckie wybrały dostawcę lokomotyw TRAXX

Koleje Mazowieckie wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych typu push-pull. Zwyciężyła firma Bombardier Transportation GmbH, która zaoferowała najlepsze warunki.

Kontrakt obejmuje kupno 11 dwukabinowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX P160 DC, przeznaczonych do prowadzenia składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych, złożonych z wagonów typu push-pull, świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania elektrowozu oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 31 grudnia 2011 r.

Do przetargu obok Bombardiera stanęły jeszcze dwie firmy: CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd. (ZELC) oraz Siemens. Niezbędnym wymogiem wzięcia udziału w przetargu, było m.in. wykazanie się przez producentów dostarczeniem w okresie ostatnich trzech lat 5 sztuk nowych lokomotyw elektrycznych przystosowanych technicznie do prędkości minimum 160 km/h.

Pociąg typu push-pull składa się z lokomotywy, wagonów środkowych i dołączonego na końcu składu wagonu sterowniczego z kabiną dla maszynisty. Lokomotywa może tradycyjnie ciągnąć pociąg, lecz przy zmianie kierunku jazdy, nie ma konieczności przestawiania lokomotywy. Jedynie maszynista przesiada się do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd steruje lokomotywą, która tym razem pcha cały skład. To rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie czasu, dużych nakładów pracy i środków.         
Koleje Mazowieckie eksploatują wagony piętrowe (37 sztuk, w tym: 11 wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych, których producentem jest firma Bombardier.) Dotychczas brakowało nowoczesnych lokomotyw, a do obsługi wagonów piętrowych wykorzystywane były lokomotywy od PKP Cargo.

(fot. - Koleje Mazowieckie)


Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 15.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.