baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Koleje Śląskie skrócą czasy podróży w Beskidy

W nowym rozkładzie jazdy 2012/2013 Koleje Śląskie będą prowadziły przewozy regionalne na liniach do Wisły i Zwardonia. Wszystkie pociągi na tych trasach będą kursować krócej niż obecnie.

Do Wisły Uzdrowisko średni czas jazdy spadnie o ok. 20 minut i wyniesie 1 godzinę i 57 minut. Pociągów będzie więcej - w dni robocze pojawi się pociąg ok. 13:50 z Katowic oraz do Katowic na 10:10. Pociągi będą kursować średnio co 3, a nawet 2 godziny. Do Wisły pociągi pojadą z Katowic wg wstępnego rozkładu jazdy o 6:02 (kurs z Gliwic), 7:53, 8:52 w dni wolne (kurs z Częstochowy), 10:52, 13:49, 16:55 i 20:17 (bez sobót). Z powrotem z Wisły Uzdrowisko pociągi pojadą o 5:13 (bez niedziel), 8:16, 11:11, 14:13, 16:20, 17:16 w dni wolne do Częstochowy i 19:44 do Gliwic.

Po przejęciu linii przez Koleje Śląskie do Zwardonia znacznie skróci się czas jazdy pociągów na linii bielskiej. Wprowadzenie taboru o wyższych, lepszych parametrach, efekty prac torowych wykonanych przez PKP PLK i nowa organizacja przewozów zapewni skrócenie czasu jazdy na trasie Katowice - Bielsko Biała do średnio 61 minut, czyli krócej aż o ok. 24 minuty. Część pociągów będzie kursować poniżej 55 minut. I tak obecnie kursujący o 14:42 pociąg z Katowic do Zwardonia na 18:02 będzie miał odjazd o 14:31 i przyjazd do Zwardonia o 17:15. Jego czas jazdy skróci się o 36 minut. Kurs o 16:45 na 20:06 do Zwardonia, pojedzie o 16:31 na 19:22 krócej o 30 minut. Rano pociąg ze Zwardonia o 4:17 na 7:34 do Katowic, pojedzie w barwach Kolei Śląskich o 4:45 ze Zwardonia na 7:25 do Katowic, czyli o 37 minut krócej.

Pociągi będą kursować wg stałego taktu. Z Katowic wyjazdy minut 31 po godzinie od 4:31 co godzinę w dni robocze do 21:31 na odc. Katowice-Żywiec.

W celu skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi ostatni kurs do Żywca będzie o 23:01. dodatkowo pojawią się kursy dogęszczające co 30 minut np. z Katowic o 13:01, 14:01, 15:01, 16:01. Z powrotem przyjazdy pociągów do Katowic będą w dni robocze na minut 25 od 5:25 do 22:25. W szczycie ulegną poprawie połączenia z przesiadkami w Katowicach i pojawi się kilka kursów dodatkowych.

Do Zwardonia w dni robocze będzie kursować 13 par pociągów w ciągu doby wobec obecnych 11. W szczycie pociągi kursować będą co ok. godzinę, a poza szczytem co 2 godziny. Wprowadzone zostaną także obustronne 15 minutowe skomunikowania z Częstochowy w kierunku Żywca i Zwardonia. Podobnie obustronne skomunikowania zostaną wprowadzone z i do Tarnowskich Gór.
Częstochowa i inne miasta na trasie zyskają w dni wolne połączenie bezpośrednie do Zwardonia i to oprócz obecnego kursu do Wisły.

Podobnie poprawi się dostępność Beskidów koleją w relacjach krajowych, dalekobieżnych. Ekspresy z Warszawy będą skomunikowane w Katowicach do Żywca i z powrotem (8 minut). Dzięki dobrym skomunikowaniom w Katowicach połączenia do i z Wisły zyskają na atrakcyjności. Co ciekawe skomunikowane połączenia do Wisły (ekspres i osobowy Kolei Śląskich) będą szybsze niż bezpośredni ekspres.

W celu poprawy identyfikacji relacji turystycznych, pociągi kursujące do Wisły i Zwardonia będą miały nazwy. Do Wisły oprócz Stożka i Wisełki pojawi się m.in. Równica i Czantoria, do Zwardonia m.in. Turysta z Częstochowy, Góral, czy Romanka.

Koleje Śląskie prowadzą zaawansowane rozmowy nad poprawą dostępności miejscowości beskidzkich przez skomunikowanie pociągów z autobusami np. z Wisły Uzdrowisko w kierunku Malinki, Istebnej i Koniakowa, czy z Łodygowic w kierunku Szczyrku. Spółka pragnie, by pasażerowie bez konieczności podróży samochodem mogli wygodnie i szybko dotrzeć z wykorzystaniem kolei do celu swojej podróży, nawet tam gdzie obecnie brakuje sieci kolejowej.

Spółka Koleje Śląskie planuje służyć regionowi i poprawiać jego sieć komunikacyjną, zwiększając jego atrakcyjność dla mieszkańców i turystów, zapewniając dogodne połączenia zarówno dla codziennych użytkowników kolei, jak i korzystających z niej sporadycznie. 


Autor: (źródło: Koleje Śląskie, 03.06.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.