baner
baner
baner
M&MR Trading Polska Sp. z o.o. / TransComfort

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejna bariera przełamana – bilet przez telefon

Warszawiacy przekonali się do mobilnych rozwiązań i kupują coraz więcej e-biletów. W ubiegłym miesiącu liczba transakcji dokonanych za pomocą telefonu komórkowego przekroczyła 20 tys. sztuk.

Liczba biletów sprzedawanych przez komórkę systematycznie rośnie. W grudniu 2008 r. , po uruchomieniu nowej usługi odnotowano 4,6 tys. transakcji, miesiąc później sprzedano prawie dwa razy więcej biletów (ponad 8 tys.). Kolejny „próg”:10 tys. transakcji miesięcznie po raz pierwszy został przekroczony we wrześniu ubiegłego roku, kiedy sprzedano 12,6 tys. e-biletów, a poziom 15 tys. sztuk – w październiku. Na początku br. w ten sposób sprzedawano miesięcznie 17 tys. biletów.  Rekord padł w marcu, kiedy  odnotowano ponad 20 tys. transakcji. 

Główną zaletą e-biletu jest możliwość opłacenia przejazdu komunikacją miejską w każdym miejscu, przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Usługa „Płać komórką za bilet” została wprowadzona 8 grudnia 2008 roku. Pilotażowo e-bilet był dostępny jedynie dla abonentów sieci komórkowej Plus i w ten sposób można było kupić tylko bilety czasowe. Kilka miesięcy później oferta została rozszerzona o możliwość zakupu biletów krótkookresowych.

Obecnie z oferty mogą korzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych, a taryfa obejmuje bilety 20-, 40-, 60- i 90-minutowe oraz dobowe, 3- i 7-dniowe. Bilety kupione przez telefon są honorowane nie tylko w pojazdach komunikacji miejskiej, ale również w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej (od biletu dobowego wzwyż).

Szczegółowe informacje, dotyczące korzystania z „komórkowych” biletów, m.in. o tym, jak założyć konto w systemie mPay, jak płacić bezpośrednio z konta bankowego Citi Handlowy, jak ustawić przysługujące ulgi, można znaleźć na stronie ZTM.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 01.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.