baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejna kradzież sieci trakcyjnej na Śląsku

Łupem złodziei znowu padły elementy sieci trakcyjnej. Do kradzieży doszło w nocy z 18 na 19 maja na odcinkach Lubliniec-Fosowskie i Herby Nowe-Panki.

Centrum Zarządzania Kryzysowego wojewody śląskiego podało, że kradzież spowodowała całkowite wstrzymanie ruchu na obu odcinkach. Ucierpiały dalekobieżne pociągi pospieszne kursujące tymi trasami w czterech relacjach.

Około  6 rano w rejonie miejscowości Pawonków stwierdzono kradzież ok. 100 metrów sieci trakcyjnej. Kolejne 210 skradziono w odludnym miejscu w lesie między Herbami Nowymi, a Pankami.

Jak poinformował wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP w Tarnowskich Górach Zbigniew Czyż pociągi osobowe kursujące między Lublińcem, a miejscowością Fosowskie jeżdżą objazdem przez Tworóg. Ich opóźnienia mogą sięgać nawet kilkudziesięciu minut.

Natomiast utrudnienia między Herbami Nowymi, a Pankami mają dotyczą siedmiu planowych pociągów osobowych, kursujących między Wieluniem, a Tarnowskimi Górami lub Katowicami (na wyłączonym odcinku kursują zastępcze autobusy), jak również pociągu pospiesznego relacji Katowice- Szczecin, który skierowano drogą okrężną przez Lubliniec i Kluczbork.

Kradzieże sieci w północnym rejonie woj. śląskiego są nagminne. Do poprzednich aktów dochodziło tam m.in. w grudniu, styczniu i marcu. Do innych pobliskich często okradanych linii należą: pasażerskie z Tarnowskich Gór do Tworoga i z Lublińca do Fosowskich oraz towarowa z Lublińca do Toszka.

Chętni na elementy śląskiej kolejowej infrastruktury dają o sobie znać często, kradnąc właściwie wszystkie możliwe metalowe elementy, łącznie z szynami. Zazwyczaj okradane są linie towarowe, choć szlaki pasażerskie też dotyka proceder. Sprawców nie odstrasza ani monitoring, ani uzbrojone patrole Służby Ochrony Kolei.


Autor: (źródło: Onet.pl, 19.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.