baner
baner
baner
nkt cables S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejna mijanka na linii LHS – Puszcza

Spółka PKP LHS zakończyła odbudowę kolejnej mijanki na jednotorowej linii szerokotorowej. Koszt inwestycji pochłonie około 9 mln zł z budżetu zarządcy.

Mijanka Puszcza (km 158.825) znajduje się na szlaku Huta Deręgowska LHS – Drozdów LHS i posiada 2 tory główne o długości 1228m każdy. Wybudowanie jej podzieliło dotychczasowy najdłuższy szlak o długości 38 km (tzw. „wąskie gardło”) na dwa szlaki równej długości i stworzyło możliwość krzyżowania pociągów. Powstanie mijanki w Puszczy skraca o połowę czas oczekiwania pociągów na dotychczasowych mijankach sąsiednich z 48 do 24 min. Tym samym skraca się czas jazdy pociągów.

W ramach zadania inwestycyjnego wybudowano przede wszystkim dodatkowy tor główny wraz z rozjazdami, zainstalowano m.in. urządzenia srk typu MOR1, oświetlenie i ogrzewanie rozjazdów, urządzenia sygnalizacji i gaszenia pożaru, sygnalizacji włamania.

Mijanka Puszcza jest sterowana zdalnie z mijanki Huta Deręgowska  oraz wyposażona w pełny monitoring, dlatego nie wymagała utworzenia dodatkowych posterunków ruchu. 

Odbudowę mijanki Puszcza zrealizowano w okresie dwóch lat. W listopadzie 2008 r. rozpoczęto pierwsze prace, a 26 października br. została dopuszczona do eksploatacji próbnej w celu sprawdzenia prawidłowości pracy urządzeń srk.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. w Radomiu i Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Proces odbudowy zlikwidowanych w latach 80-tych mijanek na szerokim torze trwa od 2005r. Pierwszą odbudowaną mijanką oddaną do użytkowania na szlaku kolejowym linii LHS była mijanka w Niekrasowie, znajdująca się na szlaku Wola Baranowska LHS – Staszów LHS. Prace przy jej odbudowie zakończono w 2007r. Wszystkie dotychczasowe zadania inwestycyjne związane z odbudową mijanek na szerokim torze to nakłady blisko 20 mln zł.

- Poprzez odbudowę  nieczynnych od wielu lat mijanek zwiększamy przepustowość linii LHS. Ponowne uruchomienie mijanki Puszcza po 12 latach przerwy jest kolejnym ważnym krokiem w realizacji tego celu – informuje Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP LHS . Jestem zwolennikiem długich 15-20 km mijanek pozwalających utrzymać płynność ruchu, a w perspektywie budowy drugiej nitki linii LHS – kontynuuje.


Autor: (źródło: PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, 09.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.