baner
baner
baner
ABB Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejna umowa pomiędzy PKP PLK a Centrum Unijnych Projektów Transportowych

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 18 października 2010 r. podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” 2007-2013 projekt: „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice)”.

Umowa jest na kwotę netto 1 815 834 861,65 zł, przy poziomie dofinansowania 1 555 544 457,78 zł.

Dokument podpisali dyrektor CUPT Pani Anna Siejda oraz Członkowie Zarządu PLK S.A. Alina Giedryś i Paweł Dziwisz.

Projekt dotyczy kolejnego etapu modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź. Obejmuje odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) wraz z montażem systemu ERTMS.

Modernizacja ma na celu skrócenie czasu podróży przez dostosowanie parametrów geometrii torów oraz wyposażenia linii do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 120 km/h dla pociągów towarowych, o maksymalnym nacisku 22,5 t/oś.

Projekt realizowany jest dwuetapowo. Etap I został zrealizowany w latach 2006 – 2008 w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Transport. Obejmował modernizację odcinka Skierniewice – Łódź Widzew i Etap II obejmuje modernizację odcinka Warszawa – Łódź w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” 2007-2013, w trzech częściach (Lot A, Lot B i Lot C).

  • Lot A obejmuje modernizację odcinka Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) oraz montaż systemu ERTMS na tym odcinku,
  • Lot B polega na modernizacji linii kolejowej Łódź Fabryczna – Koluszki, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Widzew oraz budowie podziemnego dworca intermodalnego Łódź Fabryczna zintegrowanego z transportem miejskim,
  • Lot C to budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Skierniewicach, montaż systemu ERTMS na odcinku Skierniewice – Koluszki oraz pozostałe roboty (m.in. budowa wiaduktu w Rogowie).

Celem modernizacji linii jest skrócenie czasu podróży oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego. W szczególności nastąpi zahamowanie postępującej dekapitalizacji infrastruktury kolejowej, poprawa parametrów technicznych oraz zwiększenie technicznej przepustowości linii. Poprzez stworzenie możliwości zdecydowanie szybszego i punktualniejszego dojazdu komunikacją kolejową do Warszawy, w porównaniu z innymi środkami transportu publicznego, poprawia się jakości usług transportowych w obrębie aglomeracji łódzkiej. Spowoduje to podniesienie efektywności użytkowania linii (m.in. dzięki zwiększeniu liczby pasażerów).

Modernizacja uwzględnia także przygotowanie stacji Łódź Fabryczna do potrzeb Kolei Dużych Prędkości.

„Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 18.10.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.