baner
baner
baner
Fundacja Pro Kolej

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejne inwestycje kolejowe we Wrocławiu zakończone

Wczoraj we Wrocławiu jest uroczyście zakończono inwestycję „Projekt ISPA/FS2001/PL/16/P/PT/015 - Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce” oraz zadania „Odbudowa elementów wrocławskiej estakady kolejowej i wiaduktów w ciągu linii 271 oraz 273 wraz z robotami towarzyszącymi”.

Projekt Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015

Cel projektu - przywrócenie sprawności technicznej zużytych i wyeksploatowanych elementów infrastruktury na liniach kolejowych w Polsce .

Linie objęte pracami zakwalifikowane są do projektu TINA (europejskiego projektu rozwoju sieci transportowej do 2015 r.), objęte umowami AGC (umowa europejska o międzynarodowych liniach kolejowych), AGTC (umowa o ważnych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego) lub stanowią część paneuropejskich korytarzy transportowych.

Realizacja: lata 2001 – 2009

Wartość projektu: 175,9 mln €, w tym koszty kwalifikowane -151,5 mln€,

Źródła finansowania: Fundusz Spójności (75%), budżet państwa (25%)

Projekt realizowany był - w 122 lokalizacjach na terenie 10 województw.

Zakres prac objął m.in.:

  • 313 km nawierzchni kolejowej (wymiana)
  • 43 km sieci trakcyjnej (wymiana)
  • 47 rozjazdów (wymiana)
  • 23 km szyn obrabianych cieplnie(wymiana)
  • 27 obiektów inżynieryjnych (naprawa)
  • 17 przejazdów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (montaż)
  •  

Efekt:

  • uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów na łącznej długości 386,6 km
  • zwiększenie punktualności ruchu pociągów na łącznej długości 386,6 km
  • zwiększenie niezawodności przewozów pasażerskich i towarowych
  • likwidacja ograniczeń prędkości pociągów - 133 lokalizacji
  • skrócenie czasu jazdy pociągów pasażerskich łącznie 204 min
  • 17 przejazdów kolejowo – drogowych zwiększenie bezpieczeństwa
  •  

Podstawowym celem odbudowy estakady i wiaduktów (nad ul.: Zielińskiego, Stysia, Placem Rozjezdnym i Zaporoską) było zwiększenie prędkości z 20 - 30 km/h do 60 km/h i poprawa nośności.

Estakada jest bardzo istotna dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Zapewnia wyjazdy pociągów z Dworca Głównego w pięciu kierunkach, do: Poznania, Zielonej Góry, Legnicy, Oleśnicy, Jeleniej Góry.

Usytuowanie jej w strefie ochrony konserwatorskiej, przy prowadzeniu robót, wymaga uzgodnienia z Miejskim Konserwatorem Zabytków. Z jego decyzji wynikały rekonstrukcje dawnych elementów m.in. kamiennych obelisków m.in. nad ul. Powstańców Śląskich.

Prace odbywały się są przy zamknięciu tylko jednego z trzech torów. Wymagały bardzo dobrej organizacji i zachowania szczególnej ostrożności.

Wrocławska estakada kolejowa powstała na przełomie XIX i XX wieku. Wiadukty pierwotnie były stalowe oparte na przyczółkach i żeliwnych filarach. Do dnia dzisiejszego dwa z nich nadal posiadają oryginalny wygląd: kamienne elementy przyczółków, kute balustrady, ciekawy kształt filarów.

Wartość prac: 25 milionów zł.

Źródła finansowania: Fundusz Kolejowy, środki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 15.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.