baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejne inwestycje kolejowe we Wrocławiu zakończone

Wczoraj we Wrocławiu jest uroczyście zakończono inwestycję „Projekt ISPA/FS2001/PL/16/P/PT/015 - Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce” oraz zadania „Odbudowa elementów wrocławskiej estakady kolejowej i wiaduktów w ciągu linii 271 oraz 273 wraz z robotami towarzyszącymi”.

Projekt Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015

Cel projektu - przywrócenie sprawności technicznej zużytych i wyeksploatowanych elementów infrastruktury na liniach kolejowych w Polsce .

Linie objęte pracami zakwalifikowane są do projektu TINA (europejskiego projektu rozwoju sieci transportowej do 2015 r.), objęte umowami AGC (umowa europejska o międzynarodowych liniach kolejowych), AGTC (umowa o ważnych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego) lub stanowią część paneuropejskich korytarzy transportowych.

Realizacja: lata 2001 – 2009

Wartość projektu: 175,9 mln €, w tym koszty kwalifikowane -151,5 mln€,

Źródła finansowania: Fundusz Spójności (75%), budżet państwa (25%)

Projekt realizowany był - w 122 lokalizacjach na terenie 10 województw.

Zakres prac objął m.in.:

  • 313 km nawierzchni kolejowej (wymiana)
  • 43 km sieci trakcyjnej (wymiana)
  • 47 rozjazdów (wymiana)
  • 23 km szyn obrabianych cieplnie(wymiana)
  • 27 obiektów inżynieryjnych (naprawa)
  • 17 przejazdów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (montaż)
  •  

Efekt:

  • uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów na łącznej długości 386,6 km
  • zwiększenie punktualności ruchu pociągów na łącznej długości 386,6 km
  • zwiększenie niezawodności przewozów pasażerskich i towarowych
  • likwidacja ograniczeń prędkości pociągów - 133 lokalizacji
  • skrócenie czasu jazdy pociągów pasażerskich łącznie 204 min
  • 17 przejazdów kolejowo – drogowych zwiększenie bezpieczeństwa
  •  

Podstawowym celem odbudowy estakady i wiaduktów (nad ul.: Zielińskiego, Stysia, Placem Rozjezdnym i Zaporoską) było zwiększenie prędkości z 20 - 30 km/h do 60 km/h i poprawa nośności.

Estakada jest bardzo istotna dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Zapewnia wyjazdy pociągów z Dworca Głównego w pięciu kierunkach, do: Poznania, Zielonej Góry, Legnicy, Oleśnicy, Jeleniej Góry.

Usytuowanie jej w strefie ochrony konserwatorskiej, przy prowadzeniu robót, wymaga uzgodnienia z Miejskim Konserwatorem Zabytków. Z jego decyzji wynikały rekonstrukcje dawnych elementów m.in. kamiennych obelisków m.in. nad ul. Powstańców Śląskich.

Prace odbywały się są przy zamknięciu tylko jednego z trzech torów. Wymagały bardzo dobrej organizacji i zachowania szczególnej ostrożności.

Wrocławska estakada kolejowa powstała na przełomie XIX i XX wieku. Wiadukty pierwotnie były stalowe oparte na przyczółkach i żeliwnych filarach. Do dnia dzisiejszego dwa z nich nadal posiadają oryginalny wygląd: kamienne elementy przyczółków, kute balustrady, ciekawy kształt filarów.

Wartość prac: 25 milionów zł.

Źródła finansowania: Fundusz Kolejowy, środki PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 15.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.