baner
baner
baner
OTTIMA plus sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejne połączenie z terminala DCT Gdańsk

Jak informuje DCT Gdańsk, terminal spółki wzbogacił się w październiku o nowy regularny serwis żeglugowy duńskiego armatora Unifeeder, będącego jednym z największych operatorów dowozowych w Europie.

Nowa linia obsługuje trasę DCT Gdańsk – Bałtijsk z dwoma zawinięciami w tygodniu do Gdańska (wtorek i czwartek). Statki armatora Unifeeder zawijały już wcześniej do DCT Gdańsk kilkukrotnie przewożąc kontenery innych linii żeglugowych.

Połączenie obsługiwane jest przez mv „Gerda” (o pojemności 508 TEU), natomiast od nowego roku planowane jest jej zastąpienie przez większą jednostkę.

Zapoczątkowana obecnie linia regularna z Gdańska do Bałtijska jest związana z realizacją dostaw części samochodowych z Polski do Rosji przy współpracy z Rohlig Suus Logistics.

Zainteresowani przewozami kontenerów na trasie Gdańsk – Bałtijsk uprzejmie proszeni są o kontakt z DCT Gdańsk, lub bezpośrednio z biurem armatora Unifeeder.

Terminal DCT Gdańsk obsługuje również regularne połączenia następujących linii:

- Containerships:

  • Rotterdam – Helsinki – DCT Gdańsk – Teesport – Rotterdam;
  • Teesport – Ghent – DCT Gdańsk – St.Petersburg – Helsinki – Hamburg;
     

- Maersk Line:

  • Bremerhaven – DCT Gdańsk – Bremerhaven;
     

- Team Lines:

  • DCT Gdańsk – Hamburg/Bremerhaven;
     

- IMCL/BCL:

  • Kłajpeda – DCT Gdańsk – Szczecin – Rotterdam;
  • DCT Gdańsk – Hamburg/Bremerhaven.
     

Kontenerowi operatorzy, tacy jak: Hapag – Lloyd, NYK, Cosco, China Shipping, ZIM, Hyundai, MOL, Hamburg Sud, K-Line, UASC czy Evergreen akceptują DCT Gdańsk jako terminal przeładunkowy dla swoich kontenerów, korzystając z usług wyżej wymienionych linii dowozowych.

***

DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, wolny od zalodzenia dostęp z maksymalną głębokością 16,5 m przy nabrzeżu dla zawijających tu statków, zapewniając tym samym doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego „hubu” portowego dla tego rejonu Morza Bałtyckiego. Trzy suwnice post-Panamax są zdolne do obsługi kontenerowców – do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu „ro-ro”.

Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk o długości jednego kilometra, zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i głównego centrum logistyczno-dystrybucyjnego, które jest w fazie planowania. Całość czyni terminal DCT Gdańsk idealną „bramą” do rynku Polski oraz centralnej i wschodniej Europy.

Więcej informacji o DCT Gdańsk SA dostępnych jest na stronie: www.dctgdansk.com.


Autor: (źródło: DCT Gdańsk SA, 28.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.