baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejny etap prac na dworcu Gdynia Główna

Przebudowa dworca kolejowego w Gdyni z powodzeniem pokonuje kolejne etapy. Robotnicy szalują i zbroją szyby windowe, wylewają posadzki na niedostępnym dotąd poziomie -1, czyszczą kamienną elewację i remontują dach. Konserwatorzy pracują nad malowidłami sopockiej szkoły malarskiej, odkrytymi w sali restauracyjnej dworca. Wyeksponowane zostaną też znalezione w podziemiach fragmenty dworca z 1939 roku. A w Gdańsku Głównym historię gdyńskiego dworca oglądać można od dzisiaj przez dziurkę od klucza w prawie 4 metrowych drzwiach.

Prace prowadzone są obecnie na wszystkich poziomach gdyńskiego dworca kolejowego. Obecnie remontowany jest dach całego budynku, elewacja i wymieniane okna. Budowlańcy kończą kładzenie tynków oraz wzmacnianie i uszczelnianie konstrukcji na poziomie -1. Rozpoczęli kładzenie płyty betonowej pod posadzki. W holu głównym i na zewnątrz budynku renowacji poddawane są kamienne okładziny. Budowane są też szyby windowe, zbrojone i szalowane klatki schodowe. Dworzec zostanie gruntownie zmodernizowany na wszystkich poziomach do I/II kwartału 2012r.

Odkryte podczas prac budowlanych, fragmenty malowideł sopockiej szkoły malarskiej prof. Juliusza Gizbert- Studnickiego z 1957 roku zostaną zachowane. Dzisiaj zajmują się nimi konserwatorzy zabytków. Również fragmenty dworca kolejowego z 1939 roku, zachowane przez lata pod ziemią zostaną w specjalny sposób wyeksponowane na poziomie -1.

W holu dworca głównego w Gdańsku stanęły dzisiaj prawie 4 metrowej wysokości drzwi. Naciskając na klamkę, przez dziurkę od klucza oglądać można historię remontowanego właśnie dworca w Gdyni i jego poprzedników. Obiekt, stanowiący przykład gdyńskiej architektury, łączy cechy stylowe socrealizmu z tradycją modernistyczną i detalami w stylu Art Deco. Zbudowany został w latach 1950–1954., ale miał swoich dwóch poprzedników z 1926r, i 1879r. Więcej informacji www.gdyniaNOWAglowna.pl

Przebudowa dworca Gdynia Główna obejmuje wszystkie jego elementy. Przestrzeń wewnątrz zostanie zaaranżowana w sposób przyjazny dla pasażerów. Oprócz kas biletowych, punktów informacyjnych czy poczekalni, nie zabraknie też skrytek bagażowych, bankomatów, kiosków prasowych, kafejek czy restauracji. Zamontowane zostaną schody ruchome i windy, nowoczesny system informacji wizualnej oraz monitoring wewnątrz i na zewnątrz budynku. Cały obiekt przystosowany zostanie dla osób niepełnosprawnych.

Przebudowa dworca kolejowego Gdynia Główna prowadzona jest dzięki środkom Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Unii Europejskiej i kosztuje 40,7 mln złotych. Wykonawcą prac jest firma Mostostal Warszawa S.A. W całym kraju, na różnym etapie zaawansowania, podobne inwestycje prowadzone są w ponad 70 miastach.



Autor: (źródło: PKP S.A., 13.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.