baner
baner
baner
DACPOL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejny etap prac na dworcu Gdynia Główna

Przebudowa dworca kolejowego w Gdyni z powodzeniem pokonuje kolejne etapy. Robotnicy szalują i zbroją szyby windowe, wylewają posadzki na niedostępnym dotąd poziomie -1, czyszczą kamienną elewację i remontują dach. Konserwatorzy pracują nad malowidłami sopockiej szkoły malarskiej, odkrytymi w sali restauracyjnej dworca. Wyeksponowane zostaną też znalezione w podziemiach fragmenty dworca z 1939 roku. A w Gdańsku Głównym historię gdyńskiego dworca oglądać można od dzisiaj przez dziurkę od klucza w prawie 4 metrowych drzwiach.

Prace prowadzone są obecnie na wszystkich poziomach gdyńskiego dworca kolejowego. Obecnie remontowany jest dach całego budynku, elewacja i wymieniane okna. Budowlańcy kończą kładzenie tynków oraz wzmacnianie i uszczelnianie konstrukcji na poziomie -1. Rozpoczęli kładzenie płyty betonowej pod posadzki. W holu głównym i na zewnątrz budynku renowacji poddawane są kamienne okładziny. Budowane są też szyby windowe, zbrojone i szalowane klatki schodowe. Dworzec zostanie gruntownie zmodernizowany na wszystkich poziomach do I/II kwartału 2012r.

Odkryte podczas prac budowlanych, fragmenty malowideł sopockiej szkoły malarskiej prof. Juliusza Gizbert- Studnickiego z 1957 roku zostaną zachowane. Dzisiaj zajmują się nimi konserwatorzy zabytków. Również fragmenty dworca kolejowego z 1939 roku, zachowane przez lata pod ziemią zostaną w specjalny sposób wyeksponowane na poziomie -1.

W holu dworca głównego w Gdańsku stanęły dzisiaj prawie 4 metrowej wysokości drzwi. Naciskając na klamkę, przez dziurkę od klucza oglądać można historię remontowanego właśnie dworca w Gdyni i jego poprzedników. Obiekt, stanowiący przykład gdyńskiej architektury, łączy cechy stylowe socrealizmu z tradycją modernistyczną i detalami w stylu Art Deco. Zbudowany został w latach 1950–1954., ale miał swoich dwóch poprzedników z 1926r, i 1879r. Więcej informacji www.gdyniaNOWAglowna.pl

Przebudowa dworca Gdynia Główna obejmuje wszystkie jego elementy. Przestrzeń wewnątrz zostanie zaaranżowana w sposób przyjazny dla pasażerów. Oprócz kas biletowych, punktów informacyjnych czy poczekalni, nie zabraknie też skrytek bagażowych, bankomatów, kiosków prasowych, kafejek czy restauracji. Zamontowane zostaną schody ruchome i windy, nowoczesny system informacji wizualnej oraz monitoring wewnątrz i na zewnątrz budynku. Cały obiekt przystosowany zostanie dla osób niepełnosprawnych.

Przebudowa dworca kolejowego Gdynia Główna prowadzona jest dzięki środkom Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Unii Europejskiej i kosztuje 40,7 mln złotych. Wykonawcą prac jest firma Mostostal Warszawa S.A. W całym kraju, na różnym etapie zaawansowania, podobne inwestycje prowadzone są w ponad 70 miastach.



Autor: (źródło: PKP S.A., 13.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.