baner
baner
baner
CSI Sp.j.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejny etap rozbudowy systemu ERTMS/GSM-R w Polsce

1 października 2010 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dwie umowy w ramach rozbudowy systemu ERTMS/GSM-R z konsorcjum firm: SENER sp. z o.o., SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A.

Przedmiotem pierwszej umowy jest opracowanie dokumentacji pt. „Zasady prowadzenia ruchu w okresie migracji i po migracji do systemu ERTMS/GSM-R dla różnych wariantów eksploatacyjnych”, składającej się z następujących raportów:

1. RAPORT A – Analiza zasad prowadzenia ruchu w okresie migracji i po migracji do systemu ERTMS/GSM-R w Europie;

2. RAPORT B – Analiza wpływu metody migracji do systemu GSM-R zawartej w Narodowym Planie Wdrażania ERTMS w Polsce na efektywność zarządzania ruchem kolejowym;

3. RAPORT C – Opracowanie koncepcji i procedur prowadzenia ruchu w okresie migracji i po migracji do systemu ERTMS/GSM-R w Polsce.

Wartość kontraktu wynosi 196 290,00 EUR netto; 239 473,80 EUR brutto.

Zamawiane opracowanie ma na celu zminimalizowanie ewentualnych problemów organizacyjno-techniczno-eksploatacyjnych w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego w okresie przejściowym wdrażania systemu ERTMS/GSM-R w Polsce i po zakończeniu tego okresu (okres migracji i okres pomigracyjny) poprzez przedstawienie optymalnych procedur prowadzenia ruchu, które będą podstawą do opracowania przez Zamawiającego nowych instrukcji użytkowania systemów radiołączności kolejowej w tym okresie.

Druga z umów dotyczy wykonania dokumentacji pt.: „Koncepcja utrzymania i eksploatacji sieci GSM-R”, obejmującej 4 raporty: |

1. RAPORT A – Zdefiniowanie modeli utrzymania i eksploatacji systemu GSM-R wraz z ich analizą ekonomiczno-finansową (analiza CBA);

2. RAPORT B - Wybór optymalnego modelu utrzymania i eksploatacji sieci GSM-R wraz z uzasadnieniem;

3. RAPORT C - Koncepcja planu eksploatacyjnego i polityki utrzymaniowej PKP PLK S.A. na podstawie wybranego modelu utrzymania i eksploatacji systemu GSM-R;

4. RAPORT D - Opracowanie rekomendacji dla wprowadzenia zmian w istniejących regulacjach eksploatacyjnych i utrzymaniowych dostosowanych do nowej technologii systemu GSM-R.
Wartość kontraktu wynosi 182 100,00 EUR netto; 222 162,00 EUR brutto

Zamawiane opracowanie ma na celu określenie optymalnego modelu utrzymania i eksploatacji sieci GSM-R, którego głównym parametrem jest minimalizacja kosztów operacyjnych związanych z jej funkcjonowaniem. Celem jest przygotowanie ogólnej strategii zawierającej analizę modeli utrzymania i eksploatacji sieci GSM-R, wraz z analizą ekonomiczną, w oparciu o ludzkie zasoby własne PKP PLK S.A. i o zasoby zewnętrzne (outsourcing).

Oba zadania realizowane są w ramach projektu PL-92606-S, obejmującego trzy działania:

1. Działanie 1 dotyczy dokumentacji studialnej pt. „Opracowanie Wstępnej Analizy Wykonalności wdrożenia systemu GSM-R na terenie Polski”;

2. Działanie 2 dzieli się na trzy następujące poddziałania:

  • a) „Zasady prowadzenia ruchu w okresie mgracji i po migracji do systemu GSM-R, dla różnych wariantów eksploatacyjnych”;
  • b) Aktualizacja „Analizy wykonalności i analiz technicznych systemu GSM-R dla sieci kolejowej TEN-T na terenie Polski” wraz z planowaniem radiowym dla wybranych linii;
  • c) „Koncepcja utrzyania i eksploatacji sieci GSM-R”;

3. Działanie 3 dotyczy dokumentacji studialnej pt:. „Opracowanie Ostatecznej Analizy Wykonalności wdrożenia systemu GSM-R na terenie Polski”.

Zapewnienie interoperacyjności sieci kolejowych jest jednym z głównych priorytetów określonych przez kraje Wspólnoty w ramach projektów TEN-T. System GSM-R będący częścią Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowych (ERTMS) jest istotnym składnikiem europejskiej polityki likwidacji barier w transporcie, zarówno w wymiarze barier technicznych na sieciach kolejowych wewnątrz granic UE jak i w zakresie budowania wspólnego rynku produktów i usług na rzecz kolei. System GSM-R jest system radiołączności pociągowej klasy A, który w pierwszej kolejności będzie wprowadzony na liniach magistralnych.

Projekt 2005-PL-92606-S jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu TEN-T (Trans-European Networks for Transport) w zakresie badań i analiz.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 01.10.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.