baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejny miliard w maju rozdany

Prawie miliard złotych 952 971 169,50 mln zł (781 mln zł netto) warta jest umowa, jaką 31 maja 2010 r. zawarły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację linii Warszawa - Gdynia w okolicach Działdowa.   

Stroną umowy jest konsorcjum firm z liderem Trakcją Polska S.A., która wykona to zadanie we współpracy z następującymi podmiotami:

  • Przedsiębiorstwem Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A.,
  • Przedsiębiorstwem Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.,
  • EIFFAGE CONSTRUCTION CESKA REPUBLIKA  s.r.o.,
  • ZUE S.A.,
  • Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.,
  • Zakładem Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
     

Zadanie, który w skrócie nazywamy LCS Działdowo, jest kolejnym kontraktem realizowanym  na trasie z Warszawy do Gdyni – mówi Paweł Dziwisz członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ds. inwestycji. Beneficjentami modernizacji tego odcinka i całej linii są nie tylko mieszkańcy dwóch wielkich aglomeracji – warszawskiej i trójmiejskiej liczących ponad 4 mln sób. To także wymierne korzyści dla położnych na trasie miejscowości: Mławy, Iłowa, Działdowa, Rybna Pomorskiego, Płośnicy, Grodziczna i wielu innych. Należy pamiętać, że wraz z modernizacją linii kolejowych pojawiają się nowe perony, wiadukty, ekrany akustyczne i szereg innych udogodnień podnoszących jakość życia mieszkańców, którzy na co dzień nie korzystają z kolei.

Obszar Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Działdowo swoim zasięgiem obejmuje ponad 53 kilometry linii kolejowej od okolic stacji Mława aż do okolic stacji Montowo. Zakres przedmiotowy projektu obejmuje pełną modernizację linii kolejowej w zakresie:

  • układów torowych wraz z odwodnieniem, korektę łuków i wymianę rozjazdów,
  • podtorza i nawierzchni – wymianę podtorza i wzmocnienie słabych miejsc,
  • sieci trakcyjnej wraz zasilaniem – modernizację lub wymianę,
  • sterowania ruchem kolejowym,
  • skrzyżowań dróg z koleją – likwidacje przejazdów i przejść dla pieszych w poziomie szyn - budowę skrzyżowań bezkolizyjnych, tuneli i przejść podziemnych,
  • obiektów inżynieryjnych – modernizację istniejących i budowę nowych mostów, wiaduktów i przepustów ,
  • obiektów kubaturowych wraz z peronami stacyjnymi i małą architekturą.
     

Modernizacja istniejących obiektów przewiduje dostosowanie peronów dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania, poprzez wyposażenie ich w windy lub pochylnie.

Na stacjach zostaną wybudowane wiaty punktowe lub ciągłe zabezpieczające osoby przebywające
na peronie przed opadami atmosferycznymi. Przewiduje się również budowę ekranów akustycznych, montaż instalacji do odpłaszania zwierząt oraz przejść dla zwierząt w postaci ramp, przejść lądowych z naprowadzeniami w postaci posadzonych krzewów i wygrodzeń.

Wykonawca zobowiązał się do wykonania zadania w okresie 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy. .

Projekt ten ma na celu usprawnienie transportu pasażerskiego - skrócenie czasu przejazdu, poprawę jakości oferty przewozowej kolei, poprawę stanu środowiska naturalnego wzdłuż linii Warszawa – Gdynia oraz zwiększenie stopnia wykorzystania transportu kolejowego w transporcie pasażerskim.

(fot. - PKP PLK S.A.)


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 31.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.