Przedstawiciele mediów zostali zaproszeni przez PKP na uroczyste zakończenie modernizacji mostu kolejowego w Bolesławcu (modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30 na odcinku Legnica – Węgliniec projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/013).
Modernizacja mostu, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęła się w kwietniu 2008 r. Objęła układ torowy i sieć trakcyjną, przebudowę elementów sterowania ruchem kolejowym, łączność. Prace wykonywane na zabytkowym obiekcie wielkiej wartości i urody wymagały szczególnej uwagi ze strony inwestora, projektantów i wykonawców prac.
Dzieło Fryderyka Engelhardta Gansela z 1846 r. do dziś zachowuje pełne walory użytkowe. Dzięki inwestycji ma jaśniejsze oblicze - to efekt czyszczenia oraz uzupełnienia ubytków. Konstrukcja jest zabezpieczona przed wilgocią. Odtworzono metalowe balustrady.
Przebudowa progu wodnego na Bobrze wymagała stopniowego przesuwania koryta rzeki. Przedsięwzięcie realizowano w uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska we Wrocławiu.
Wartość prac objętych kontraktem wynosi 10 154 626,88 euro (netto). Kontrakt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w 75% kosztów kwalifikowanych.
Kamień węgielny pod budowę mostu położono 17 maja 1844 r. Obiekt składa się z 35 półkolistych przęseł wspierających się na potężnych filarach. Ma
Odnowa mostu to część modernizacji linii kolejowej E 30 i korzyści dla mieszkańców regionu:
Plan spotkania w sobotę 10 października 2009 r.:
Konferencja prasowa (sala UM)
Wieczorny pokaz pełen świateł, iluminacji i muzyki, poprzedzony będzie całodniowym festynem na Rynku w Bolesławcu, podczas którego dla nikogo nie zabraknie atrakcji (kiermasze, konkursy, wystawy ceramiki). Tuż po zakończeniu pokazu na wiadukcie, odbędzie się koncert grupy muzycznej SUMPTUASTIC.
Impreza otwarta jest dla wszystkich. Udział zapowiedzieli przedstawiciele rządu, władz województwa i miasta, instytucji zaangażowanych w realizację projektu UE.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 07.10.2009)