baner
baner
baner
TORPOL S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejowy most w Bolesławcu

Przedstawiciele mediów zostali zaproszeni przez PKP na uroczyste zakończenie modernizacji mostu kolejowego w Bolesławcu (modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30 na odcinku Legnica – Węgliniec  projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/013).

Modernizacja mostu, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęła się w kwietniu 2008 r. Objęła układ torowy i sieć trakcyjną, przebudowę elementów sterowania ruchem kolejowym, łączność. Prace wykonywane na zabytkowym obiekcie wielkiej wartości i urody wymagały szczególnej uwagi ze strony inwestora, projektantów i wykonawców prac.

Dzieło Fryderyka Engelhardta Gansela z 1846 r. do dziś zachowuje pełne walory użytkowe. Dzięki inwestycji ma jaśniejsze oblicze - to efekt czyszczenia oraz uzupełnienia ubytków. Konstrukcja jest zabezpieczona przed wilgocią. Odtworzono metalowe balustrady.

Przebudowa progu wodnego na Bobrze wymagała stopniowego przesuwania koryta rzeki. Przedsięwzięcie realizowano w uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska we Wrocławiu.

Wartość prac objętych kontraktem wynosi 10 154 626,88 euro (netto). Kontrakt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w 75% kosztów kwalifikowanych.

Kamień węgielny pod budowę mostu położono 17 maja 1844 r. Obiekt składa się z 35 półkolistych przęseł wspierających się na potężnych filarach. Ma 490 m długości, 8 m szerokości i 26 m wysokości. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie mogą po nim jeździć z prędkością do 160 km/h

Odnowa mostu to część modernizacji linii kolejowej E 30 i korzyści dla mieszkańców regionu:

  • skrócenie czasu podróży i poprawa komfortu jazdy;
  • poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i na skrzyżowaniach z drogami;
  • przystosowanie infrastruktury dla potrzeb osób niepełnosprawnych;
  • ograniczenie hałasu i drgań;
  • zmniejszenie zużycia energii;
  • zwiększenie przepustowości linii;
  • ochrona środowiska naturalnego;
  • ochrona zabytków.
  •  

Plan spotkania w sobotę 10 października 2009 r.:

  • 12.00 – wystawy PKP PLK S.A., pokazy SOK i festyn na rynku w Bolesławcu
  • 14.00 - Seminarium nt modernizacji mostu w Bolesławcu na linii E 30 (Sala Rajców UM)

            Konferencja prasowa (sala UM)

  • 16.40 – przyjazd pociągu retro (dworzec PKP Bolesławiec. Wyjazd z Wrocławia 14.25 )
  • 19.00 – Wiadukt Show – impreza światło, muzyka, pirotechnika, multimedia
  •  

Wieczorny pokaz pełen świateł, iluminacji i muzyki, poprzedzony będzie całodniowym festynem na Rynku w Bolesławcu, podczas którego dla nikogo nie zabraknie atrakcji (kiermasze, konkursy, wystawy ceramiki). Tuż po zakończeniu pokazu na wiadukcie, odbędzie się koncert grupy muzycznej SUMPTUASTIC.

Impreza otwarta jest dla wszystkich. Udział zapowiedzieli przedstawiciele rządu, władz województwa i miasta, instytucji zaangażowanych w realizację projektu UE.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 07.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.