baner
baner
baner
AUTOSAN sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejowy publiczny transport pasażerski - nowe tendencje

Samorząd Województwa Wielkopolskiego dostrzegając nowe tendencje w funkcjonowaniu publicznego transportu pasażerskiego przystąpił do tworzenia odpowiadającej im koncepcji kolejowego publicznego transportu pasażerskiego na obszarze Wielkopolski, w tym na terenie szeroko rozumianej aglomeracji poznańskiej.

Na zaproszenie Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego Wojciecha Jankowiaka w dniu 1 lipca tego roku, w Centrum Kongresowym MTP spotkali się przedstawiciele  zainteresowanych jednostek samorządu terytorialnego, sektora kolejowych publicznych przewozów pasażerskich i infrastruktury kolejowej z obszaru oddziaływania następujących połączeń kolejowych mających tworzyć sieć komunikacyjną aglomeracji poznańskiej:

  • Poznań – Rogoźno
  • Poznań - Wągrowiec
  • Poznań – Gniezno
  • Poznań – Września
  • Poznań – Jarocin
  • Poznań – Kościan
  • Poznań – Grodzisk Wielkopolski
  • Poznań – Nowy Tomyśl
  • Poznań – Wronki.

Do udziału w konferencji zaproszeniu zostali także naukowcy z UAM i Politechniki Poznańskiej.

Gościem konferencji był Dyrektor Centrum Zarządzania Ruchem Regionalnym i Jakością w Związku Komunikacyjnym Berlin – Brandenburgia Sp. z o.o. , Arnd Schäfer, który przedstawił funkcjonowanie Związku w aspekcie prawnym, organizacyjnym i finansowym.

Związek Komunikacyjny Berlin – Brandenburgia Sp. z o.o. (Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg GmbH) jest partnerem Województwa Wielkopolskiego  w projekcie utworzenia międzynarodowego regionalnego pasażerskiego połączenia kolejowego Poznań – Berlin – Poznań.

W toku konferencji mającej roboczy charakter, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, Wojciech Jankowiak, przedstawił zarys koncepcji pasażerskiego transportu kolejowego dla aglomeracji poznańskiej. Jako koreferat wspierający tę koncepcję, Wielkopolskie Biuro Planowania Przestrzennego w swoje prezentacji skoncentrowało się na planistycznych aspektach ww. koncepcji w prezentacji pt.: „Komunikacja zbiorowa w poznańskim obszarze metropolitarnym ze szczególnym uwzględnieniem kolei”.

Problematykę dotyczącą możliwości wykorzystania infrastruktury kolejowej w obrębie aglomeracji poznańskiej omówił Prezes Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP w Poznaniu.

W toku dyskusji poruszono dużą wiele aspektów funkcjonowania kolei w ogóle, począwszy od  stanu taboru i infrastruktury kolejowej do skomplikowanych spraw dotyczących wspólnego biletu na wszystkie rodzaje komunikacji publicznej w aglomeracji poznańskiej i sposobu rozliczania wpływów z jednego wspólnego biletu między różnymi przewoźnikami i roli w tym zakresie Urzędu Marszałkowskiego czy Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, 06.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.