baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kolejowy zaścianek w Ostrowcu

Jak stwierdził poseł Jarosław Rusiecki modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko - Kamienna -Starachowice - Ostrowiec Św. - Ożarów - Sandomierz - Stalowa Wola, Rozwadów, jako najkrótszej drogi łączącej województwo świętokrzyskie ze wschodnią częścią kraju i dalej z Ukrainą, jest konieczna. Sandomierz, Ostrowiec, Starachowice, Skarżysko-Kamienna połączone wydajnym systemem transportowym mogą zaktywizować zawodowo mieszkańców. Dla rozwoju gospodarczego woj. świętokrzyskiego istotne znaczenie mają Zakłady Metalowe Mesko SA w Skarżysku Kamiennej, wchodzące w skład grupy Bumar. Specjalna strefa ekonomiczna aktywnie działa w Starachowicach. W najbliższych latach Huta Celsa planuje zwiększenie produkcji zarówno wyrobów gotowych z 1 mln do 2 mln ton, jak i przyjęcie znacznie zwiększonej masy surowcowej, co prognozuje wzrost pracy ładunkowej.

Przemysł cementowy rozwinięty jest w północno-wschodniej części województwa toteż na sprawny transport kolejowy liczy Cementownia Ożarów S.A.

- Ponad sto lat temu, gdy powstawała na naszym terenie linia kolejowa, stała się głównym elementem napędzającym gospodarkę Tymczasem podczas skarżyskiej konferencji usłyszeliśmy oficjalnie, że Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z planów gruntownej przebudowy odcinka linii kolejowej Radom – Kielce, a zastąpi to przedsięwzięcie tylko modernizacją. Okazuje się, że przywrócenie linii Radom – Skarżysko - Kamienna do stanu, w którym pociągi będą mogły przejeżdżać z prędkością 160 km/h, to zbyt wysoki koszt w stosunku do budżetu, który w tej chwili Ministerstwo Infrastruktury posiada. Trasa Radom – Kielce będzie więc tylko rewitalizowana do stanu, w którym pociągi będą poruszać się na niej 120 km/h.- powiedział poseł.

Rusiecki podkreślił także, że zarówno PKP PLK, jak i samorząd województwa świętokrzyskiego przygotowując na koniec maja studium wykonalności prac modernizacyjnych linii kolejowej nr 25, wydatkowały już 7,5 mln zł. - Tymczasem prezes Z. Szafrański proponuje sukcesywną, prowadzoną przez kilka lat, modernizację linii nr 25 od strony Ocic, rocznie wydając na nią po 50 mln zł. Na większe przedsięwzięcie nie ma pieniędzy w budżecie. Na dodatek, prace te mają się ograniczać tylko do jednego toru, co wciąż utrudniać będzie sprawną komunikację i utrudniać przedsiębiorstwom życie gospodarcze. To dalece niesatysfakcjonujące rozwiązanie dla Ostrowca, bo przecież stan linii kolejowej wymaga gruntownej przebudowy. Tak więc nadal student z Ostrowca nie dojedzie np. do Warszawy bez przesiadki, a wycieczka szkolna do renesansowego Sandomierza. – stwierdził parlamentarzysta.


Autor: (źródło: DaK, pas, Gazeta Ostrowiecka, 21.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.