baner
baner
baner
ELMARK Automatyka Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Komunikacja warszawska podczas silnych mrozów

Zarząd Transportu Miejskiego w okresie zimowym, a dodatkowo w związku z silnymi mrozami wprowadził udogodnienia dla pasażerów.

Przystanki mrozowe

Autobusy linii przyspieszonych (4xx i 5xx) zatrzymują się na wszystkich przystankach napotkanych po drodze. Celem uruchomienia tzw. „przystanków mrozowych” jest skrócenie czasu oczekiwania pasażerów na autobus w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Przystanki otrzymały status „na żądanie”. Oznacza to, że pasażerowie, którzy chcą wsiąść lub wysiąść z autobusu na danym przystanku muszą zgłosić to żądanie kierowcy.

Ciepły guzik

Przez całą dobę w autobusach i tramwajach wyposażonych w specjalną instalację, obowiązuje otwieranie drzwi przy użyciu tzw. „ciepłego guzika”. Pasażerowie otwierają drzwi samodzielnie, przy użyciu przycisku umieszczonego na zewnątrz pojazdu tuż przy drzwiach. Takie guziki znajdują się także we wnętrzu pojazdu. Umieszczone są na poręczach w pobliżu drzwi. Wszystkie autobusy i tramwaje wyposażone w tzw. „ciepły guzik”, mają na drzwiach odpowiednie naklejki. W pojazdach, które nie posiadają tego typu instalacji (np. autobusy Ikarus) – drzwi, w dalszym ciągu otwiera prowadzący pojazdy.

Ogrzewanie w pojazdach

Większość pojazdów nowej generacji jest wyposażonych w systemy ogrzewania działające w cyklu automatycznym, natomiast w starszych pojazdach niezbędna jest ingerencja zaplecza technicznego.

Przewoźnicy autobusowi warszawskiej komunikacji miejskiej mają obowiązek muszą utrzymywać w pojazdach temperaturę nie mniejszą niż 5 st. C.

W wagonach tramwajowych starszego typu przez cały okres zimowy przedziały pasażerskie są ogrzewane nadmuchem ciepłego powietrza z układu chłodzenia rozrusznika. Stosuje się również ogrzewanie z grzejników elektrycznych (w nowszych wagonach). Dodatkowe ogrzewanie jest uruchamiane, gdy temperatura spadnie poniżej poniżej 5 st. C. W tramwajach typu 13N oraz 105N konieczna jest ingerencja zaplecza technicznego, w przypadku pozostałych typów wagonów motorniczy może sam uruchomić ogrzewanie.

Koksowniki

Dodatkowo urząd m. st. Warszawy ustawił w 43. lokalizacjach koksowniki, dzięki którym pasażerowie oczekujący na autobus czy tramwaj mogą się ogrzać. Koksowniki pojawiły się w sąsiedztwie przystanków, na których zatrzymuje się duża liczba linii autobusowych czy tramwajowych. Zostały również rozstawione na 9 pętlach autobusowych oraz na najczęściej używanych stacjach PKP, które są miejscami przesiadek w drodze z i do Warszawy.


Autor: (źródło: ZTM Warszawa, 03.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.