Korzystający z Szybkiej Kolei Miejskiej Mieszkańcy Gdyni zachodzą w głowę co się stało z Biurem Obsługi Klienta na Dworcu Podmiejskim. Jak informuje SKM, działalność została zawieszona na czas nieokreślony.
- Szkoda, że zniknęło to miejsce. Kilka razy w tygodniu jeżdżę kolejkami i mogłam tam zawsze sprawdzić rozkład jazdy, który zmienia się w ostatnich miesiącach często. Teraz będę go musiała spisywać z tablic - mówi pani Aneta, podróżująca kolejkami do znajomych.
Swoją działalność Biuro Obsługi Klienta trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej rozpoczęło 1 sierpnia. Ulokowano je na zewnątrz Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Poza podstawowymi informacjami na temat kursów kolejek klienci BOK mogli pobrać bezpłatnie: aktualne rozkłady jazdy SKM, informacje o trójmiejskich imprezach kulturalnych, mapy Gdańska, Gdyni i Sopotu oraz repertuar trójmiejskich teatrów.
- Przeniesienie funkcji BOK zarówno w Gdańsku jak i Gdyni, związane jest ze zmianą naszej oferty dla podróżnych. Punkty informacyjne, zlokalizowane bezpośrednio w kasach ( kasy SKM w Gdańsku i Gdyni) mają poprawić relację z klientem - informuje Leopold Naskręt z SKM.
Przyczyną przeniesienia działalności biura był także planowany remont Dworca PKP w Gdyni, który wymusił zmiany także na Dworcu Podmiejskim, który należy do SKM. Naskręt zapewnia, że wszystko odbyło się zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków.
Swoją funkcjonalność pomieszczenia dworcowe mają odzyskać jeszcze przed remontem.
Jak mówi przedstawicielka biura Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, to wewnętrzna decyzja SKM podjęta z Miejskim Konserwatorem Zabytków. - Uzgadnialiśmy wytyczne dotyczące całego dworca, jednak nie miało to związku z poszczególnymi pomieszczeniami obiektu – stwierdza.
W zajmowanym dotychczas przez pracowników Biura Obsługi SKM pomieszczeniu otwarto teraz salę wykładową jednej z gdyńskich szkół nauki jazdy. - Dzierżawimy teren od SKM, naprawdę ciężko było go wynająć. Tylko tyle mogę panu powiedzieć - informuje jedna z pracowniczek szkoły.
- Tak, udostępniliśmy je do czasu rozpoczęcia remontu, na kilka godzin w tygodniu, szkole nauki jazdy, na salę wykładową – dodaje Naskręt.
Na razie wiadomo, iż Biuro Obsługi SKM w Gdyni wznowi swoją pracę. Najprawdopodobniej podczas remontu jedno z pomieszczeń w holu zostanie zaadaptowane na punkt informacji dla klientów.
Autor: (źródło: Patryk Szczerba, mmtrojmiasto.pl, 13.08.2009)