baner
baner
baner
Kuźnia Ostrów Wielkopolski Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Konkurs na design składów zespolonych PKP Intercity

24 października 2008 odbył się finał konkursu na projekt koncepcyjny sylwetki i wnętrza składów zespolonych, które kupuje PKP Intercity.

Koordynatorem projektu i organizatorem konkursu, na zlecenie PKP Intercity, był Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

Eksperci IWP przy wyborze uczestników konkursu, prowadzonego w formule zamkniętej, przyjęli kryterium doświadczenia w realizacji podobnych projektów oraz możliwości technicznego i warsztatowego rozwinięcia zwycięskiej koncepcji w projekt wzorniczy wraz z dokumentacją inżynieryjną, niezbędną do wdrożenia na etapie produkcji. Do udziału w konkursie zaproszono trzech uczestników: Studio projektowe „NC.ART” Sp. z o.o. – pod kier. Tomasza Andrzeja Rudkiewicza; Studio projektowe „MARAD DESIGN” – pod kier. Marka Adamczewskiego; Zespół projektowy – pod kier. Włodzimierza Dolatowskiego.

Konkurs rozpoczął się 12 września 2008 warsztatami informacyjnymi dla projektantów, na których przedstawiono prezentację multimedialną zawierającą założenia projektu i wymagania zamawiającego.

Wszystkie zaproszone studia i zespoły projektowe złożyły projekty zgodnie z regulaminem konkursu. Wszystkie spełniały także wymogi formalne. Regulamin konkursu był zgodny z zaleceniami ICSID.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 24 października 2008r. W ramach tej sesji autorzy przedstawili swoje projekty koncepcyjne w postaci prezentacji multimedialnych, wystawiono wizualizacje projektów w postaci plansz. Jury pod przewodnictwem Prezes Zarządu IWP Beaty Bochińskiej miało bardzo trudne zadanie, gdyż wszystkie projekty reprezentowały bardzo wysoki poziom i szanse na zwycięstwo były wyrównane. Podczas oceny brane były pod uwagę kryteria wizualne, ergonomiczne, funkcjonalne, techniczno-technologiczne i ekonomiczne.

Jury po dyskusji, znaczną przewagą głosów wyłoniło zwycięski projekt. Zwycięzcą konkursu zostało Studio projektowe „MARAD DESIGN” pod kier. P. Marka Adamczewskiego, którego projekt jury uznało, w uzasadnieniu werdyktu, za „najbardziej kompleksowy i w największym stopniu uwzględniający możliwość wdrożenia i eksploatacji”.
 
Obecnie MARAD DESIGN współpracuje z IWP oraz PKP Intercity S.A. nad przygotowaniem założeń i projektu designu składów zespolonych. W połowie grudnia 2008 PKP IC oraz IWP zorganizuje wspólną prezentację projektu.


Autor: (PKP InterCity)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.