baner
baner
baner
Elmontaż Sp. z.o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Konkurs na moduł rowerowy rozstrzygnięty

Poznaliśmy laureatów konkursu na projekt koncepcyjny systemowo-modułowego miejskiego parkingu rowerowego. 7 grudnia w siedzibie ZTM przy ul. Żelaznej odbyło się spotkanie ze zwycięzcami, podczas którego podpisano umowy o przekazaniu ZTM praw autorskich do projektów. Parkingi dla rowerów, według wybranych koncepcji, uzupełnią istniejący system P+R i będą powstawały w pobliżu węzłów przesiadkowych i przystanków.

Zainteresowanie konkursem było bardzo duże. Do ZTM nadesłano ponad 60 projektów, które oceniło jury w składzie: Leszek Ruta – dyrektor ZTM, dr Andrzej Brzeziński - Politechnika Warszawska, Tomasz Gamdzyk - Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego oraz Rafał Muszczynko - Stowarzyszenie Zielone Mazowsze. Przyznawano punkty (w skali od 0 do 10) za walory estetyczne, poziom walorów użytkowych i zastosowane rozwiązania projektowe wpływające na koszt montażu i produkcji oraz późniejszą eksploatację obiektów.

Pierwsze miejsce przypadło Małgorzacie Biernackiej i Marcinowi Klichowi. Drugie pracowni WMW Architekci, w składzie - Grzegorz Wnorowski, Piotr Łukanowski, Beata Mosakowska-Wnorowska i Mariusz Krispel, a trzecie miejsce zdobyła grupa projektowa liniaprosta.pl - Krzysztof Lewandowski i Piotr Nowocień.

ZTM oferuje obecnie prawie 800 miejsc parkingowych dla rowerów, w 36 miejscach w całej Warszawie (m.in przy parkingach P+R). We wrześniu br. stołeczni radni wprowadzili do statutu ZTM nowy punkt (w par. 4: „21. tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju systemu transportu rowerowego, poprzez zapewnienie miejsc do parkowania rowerów na obiektach będących w dyspozycji ZTM lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie.” (uchwała Rady m.st. Warszawy nr XXII/441/2011), który umożliwi rozwijanie systemu B+R wszędzie tam, gdzie będzie to korzystne dla rowerzystów, korzystających z komunikacji miejskiej (przy stacjach kolejowych, pętlach autobusowych, ważnych węzłach komunikacyjnych oraz nowych parkingach P+R).


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 08.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.