baner
baner
baner
Dellner Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Konsorcjum Mostostalu skarży wyrok ws. metra

Do Sądu Okręgowego w Warszawie wpłynęła wczoraj skarga złożona przez konsorcjum Mostostalu Warszawa na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) przy Urzędzie Zamówień Publicznych. Konsorcjum nie zgadza się z oddaleniem jego odwołania w sprawie wyboru wykonawcy centralnego odcinka II linii warszawskiego metra.

- Zarząd Mostostal Warszawa, spółki publicznej, ma obowiązek wykorzystać prawem przewidziane możliwości ochrony jej interesów. Dlatego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w dniu 23 lipca 2009 złożyliśmy skargę na wyrok KIO do Sądu Okręgowego w Warszawie – informuje spółka w komunikacie.

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) z dnia 10 lipca br. był dla Mostostalu sporym zaskoczeniem. Uważa on, że KIO nie uwzględniła szeregu poważnych zarzutów wobec czynności zamawiającego dokonanych w przetargu na budowę II linii metra w Warszawie. - W naszej ocenie KIO, dokonując oceny zarzutów zawartych w naszym odwołaniu od rozstrzygnięcia protestu przez zamawiającego, nie uwzględniło całego szeregu poważnych zarzutów wobec działań i decyzji zamawiającego – podaje komunikat.

Swojego stanowiska Mostostal nie zamierza zmieniać, i nadal twierdzi, że zamawiający w trakcie wyboru wykonawcy na budowę II linii metra w Warszawie dopuścił się szeregu poważnych uchybień o charakterze formalnym oraz merytorycznym, których zamawiający nie dostrzegł.

Krajowa Izba Odwoławcza przy UZP dwa tygodnie temu oddaliła także odwołanie konsorcjum China Overseas Engineering Group (Covec).

Odwołanie do KIO od oddalenia protestu Mostostalu złożył on pod koniec maja. Wg konsorcjum także druga pod względem ceny oferta powinna podlegać odrzuceniu. Argumentował, że firmy zagraniczne, które złożyły najkorzystniejsze cenowo oferty, nie posiadają znajomości rynku lokalnego, bez czego po prostu nie da się zbudować odcinka drugiej linii metra na zaproponowanych warunkach.

Jeżeli wybrane przez Metro konsorcjum będzie ostatecznie realizowało budowę, to, jak twierdzi Mostostal, inwestycja będzie wymagała zwiększenia wydatków i nie będzie ukończona w terminie co dodatkowo obciąży wszystkich podatników.

Centralny odcinek II linii metra ma liczyć ok. 6 km długości. Na trasie ma powstać ma siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.


Autor: (źródło: ISB, 23.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.