baner
baner
baner
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Zarząd Krajowy

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Konsultacje dotyczące przebiegu korytarzy linii dużych prędkości na Mazowszu

W dniu 15 czerwca 2011 r. w Atrium Centrum w Warszawie odbył się drugi etap konsultacji dotyczących przebiegu korytarzy linii dużych prędkości przez województwo mazowieckie.

W spotkaniu udział wzięli m.in. zaproszeni przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, Regionalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, Urzędu Miasta st. Warszawy oraz IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o., wykonawca Opracowania studium wykonalności dla budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Celem spotkania było przedstawienie przebiegu wytyczonych wariantów pierwszej polskiej linii dużych prędkości przez teren województwa mazowieckiego określonych w ramach trasowania szczegółowego oraz poznanie opinii w tym zakresie. Przedstawiony został także przebieg linii pod względem możliwości wprowadzenia jej do Mazowieckiego Węzła Kolejowego, przebiegu korytarzy na tle aspektów środowiskowych i przewidywane kolizje z istniejącą infrastrukturą drogową i kolejową.

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem, uczestnicy zadawali szczegółowe pytania dotyczące kolizji z drogami i autostradami oraz kiedy będzie znany ostateczny wariant trasowania.

Enrique Rico koordynator projektu z IDOM podkreślił: przy analizowaniu wariantów przebiegu kolei dużych prędkości jednym z głównych czynników branych pod uwagę jest jak największe zminimalizowanie negatywnego oddziaływania kolei dużych prędkości na okoliczny region: kolizji z zabudowaniami, istniejącą i projektowaną infrastrukturą drogowa oraz obszarami cennymi środowiskowo. Ważna jest również uniknięcie podziału obszaru, które wpływałoby niekorzystnie na jego rozwój gospodarczy.

Projekt 7.1-26 Przygotowanie budowy linii dużych prędkości ubiega się o współfinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 15.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.