baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Konsultacje dotyczące przebiegu korytarzy linii dużych prędkości na terenie woj. łódzkiego

W dniu 23 marca 2011 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi odbyło się kolejne spotkanie dotyczące przebiegu korytarzy linii dużych prędkości przez województwo łódzkie. W spotkaniu udział wzięli m.in. Marszałek Województwa Łódzkiego, przedstawiciele Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi, Zarządu Dróg Wojewódzkich, Urzędu Miasta w Łodzi, EC1 Łódź, Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, Biura Planowania Przestrzennego w Łodzi, Starostw Powiatowych, Urzędów Miast i Gmin leżących w województwie łódzkim, firmy SENER Sp. z o. o., SYSTRA S.A. Oddział w Łodzi, IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o., wykonawcy Opracowania studium wykonalności linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław oraz przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Celem spotkania było przedstawienie szczegółowego przebiegu pierwszej polskiej linii dużych prędkości przez teren województwa łódzkiego określonego w ramach trasowania wstępnego oraz przebieg linii na terenie województwa pod względem możliwości wprowadzenia linii do Łódzkiego Węzła Kolejowego.

„Trzeba zauważyć, że jest to wstępny etap trasowania i wiele szczegółów jest płynnych.” – powiedział Marcin Bugajski Wicemarszałek Województwa Łódzkiego oraz zaznaczył, że „istotnymi elementami w dyskusji powinny być rozpatrywany przebieg linii dużych prędkości w okolicach Jezierska, stworzenie stacji pomiędzy Sieradzem i Zduńską Wolą oraz kwestia obwodnicy Łodzi, która w perspektywie kilkunastu lat może okazać się przedsięwzięciem przekraczającym możliwości finansowe województwa i państwa oraz zagrażającym realizacji przebudowy dworca fabrycznego oraz budowie tunelu średnicowego w Łodzi.”

Spotkanie zakończyło się konferencją prasową z udziałem Witolda Stępnia Marszałka Województwa Łódzkiego, Zbigniewa Ciemnego Dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości oraz Marcina Wardy Dyrektora IDOM Inżyniera, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o.

Projekt 7.1-26 Przygotowanie budowy linii dużych prędkości stara się o współfinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 23.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.