baner
baner
baner
AUTOSAN sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kontrakt na modernizację kolei

28.04.2010 r., o godz. 12.00 w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze (sala nr 108) w obecności Marszałka Województwa Lubuskiego Marcina Jabłońskiego nastąpiło uroczyste podpisanie kontraktu dotyczącego modernizacji linii nr 358 na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko-Przylep. Realizacją inwestycji zajmie się konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych PRKiI S.A. Wrocław i PRKiI "INFRAKOL" S.C. Wrocław.

W spotkaniu udział wziął również członek zarządu Tomasz Hałasa, a podpisanie umowy poprzedziła krótka prezentacja dotycząca planów modernizacji lubuskiej kolei.

Projekt przewiduje modernizację odcinka Zbąszynek-Czerwieńsk oraz budowę łącznicy kolejowej Przylep-Pomorsko, która łączy bezpośrednio linie nr 273 i 358, czyli tzw. „Nadodrzankę” z odcinkiem Zbąszynek-Czerwieńsk. Obecnie linia ta jest zdegradowana technicznie i dalsza jej eksploatacja grozi drastycznym obniżeniem prędkości. Odcinek ma kluczowe znaczenie dla województwa lubuskiego, ponieważ realizowane są tutaj połączenia pośpieszne i ekspresowe z całą Polską oraz planowane jest uruchomienie połączeń pomiędzy stolicami naszego województwa. Niewykonanie prac remontowo- modernizacyjnych będzie skutkować dalszym obniżaniem prędkości pociągów i w efekcie znacznym wydłużeniem czasu jazdy. Inwestycja spowoduje, że czas przejazdu pomiędzy Zieloną Górą a Zbąszynkiem skróci się z 81 minut do 46, a przy budowie łącznicy Przylep-Pomorsko do 35 minut.

Projekt powiązany jest również z inicjatywą budowy kolei Lubuskiego Trójmiasta. Celem jest szybkie połączenie Zielonej Góry, Nowej Soli i Sulechowa autobusami szynowymi z pominięciem stacji Czerwieńsk, co wymaga budowy obwodnicy tej stacji. Inwestycja jest podstawą tego projektu gdyż umożliwi skrócenie czasu przejazdu na odcinku Zielona Góra-Sulechów z obecnych 47 minut do około 17. Całość zostanie w 60 procentach dofinansowywana w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, 27.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.