baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kontrole bocznic kolejowych

Na podstawie art. 104 § 1 i art. 108 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w związku z art. 10 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 13 ust. 1a pkt 7, art. 14 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w wyniku przeprowadzonej kontroli, decyzją z dnia 3 kwietnia 2014 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przepisów dotyczących obowiązków użytkownika bocznicy kolejowej ArcelorMittal Distribution Solutions Poland sp. z o.o. w Bytomiu.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do dnia 15 maja 2014 roku. Na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Nieprawidłowości polegały między innymi na: braku wykonania 5-letniej kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, prowadzeniu dziennika oględzin rozjazdów, książki kontroli obchodów, książki kontroli stanu torów - niezgodnie z przepisami, dokonywaniu oględzin rozjazdów oraz obchodów torów przez osobę nieposiadającą wymaganych kwalifikacji oraz braku uzgodnienia z zarządcą infrastruktury zmian zapisów w regulaminie pracy bocznicy kolejowej.

Również po przeprowadzeniu działań kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego, decyzją z dnia 15 kwietnia 2014 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez Zakład Energo-Mechaniczny Łabędy sp. z o. o. przepisów dotyczących obowiązków użytkownika bocznicy kolejowej.

Na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Nieprawidłowości polegały na zatrudnianiu przez użytkownika bocznicy maszynistów oraz pracowników bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, bez potwierdzenia spełniania wymagań zdrowotnych, fizycznych i psychicznych wydanych przez podmiot uprawniony do przeprowadzania badań lekarskich i psychologicznych oraz orzekania, w celu sprawdzenia spełnienia wymagań zdrowotnych, fizycznych i psychicznych.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego prowadzi stały nadzór nad bezpieczeństwem eksploatacji bocznik kolejowych. Działania w tym zakresie zostały uznane za jeden z priorytetów nadzorczych Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w 2014 roku. Łącznie w tym zakresie zaplanowano ponad sto szczegółowych kontroli, obejmujących nadzór nad: stanem technicznym infrastruktury kolejowej, utrzymaniem i eksploatacją pojazdów, posiadanymi kwalifikacjami pracowników bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem i prowadzeniem ruchu kolejowego, bezpieczeństwem przewozu towarów niebezpiecznych oraz posiadanymi dokumentami uprawniającymi do sprawowania funkcji użytkownika bocznicy.

Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w tym zakresie, mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury i pojazdów kolejowych przez użytkowników bocznic oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce.

Autor: UTK

Tagi: zakład energo-mechaniczny łabędy, ArcelorMittal, UTK

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.